Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Flight Simulator 2004


BDB

Rekommendera Poster

Jag har problem med att Flight Simulator ofta, nästan varje gång, stannar efter 10-20 minuter. Inte bara programmet stannar, utan hela datorn "fryses", ingenting fungerar, varken tangentbord, mus eller joystick. Enda sättet att få igång datorn är att först stänga av den helt med power-knappen och sen starta om den.

Har funderat över om grafikkortet blir för varmt och därför monterat bort datorhöljets ena sida, men det har inte hjälpt.

 

Några andra förslag på vad jag bör göra?

 

Jag kör i en HP Pavillion T320 med AMD 2800+ (2.08 GHz), 512 MB DDR, ATI Radeon 9200 128 MB, hårddisk 120 GB, DirectX 9.0b, Windows XP HE med SP1, Jystick Logitech Wingman Extreme (drivrutiner version 4.30).

Drivrutinerna till joystick och till grafikkortet är de senaste.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara en idé att besöka speltillverkarens sida och ta hem en Patch som möjligtvis löser ditt problem. Och sedan uppdatera ditt grafikkort.Och sedan se efter så att du har färska drivrutiner till joytsticken..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och därför monterat bort datorhöljets ena sida, men det har inte hjälpt.

 

Hej!

 

Det är ingen höjdare att ta av sidan för att få datorn svalare, Då luftgenomströmmningen försämras avsevärt när inte datorn är sluten!

 

Helren

_______________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

 

PII 233Mhz,192Mb Ram,GF TNT 16Mb,5Gb SCSI+1,5Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Min dator blev en gång också för varm och det berodde på att det var för mycket damm i datorn och då hade jag bara haft datorn i ett halvt år. Kontrollera om det är damm i din dator. Lösning: dammsugare.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag brukar ha öppet min minst en gång varannan månad (ofta oftare) för "inspektion" så att inte fläktarna riskerar att damma igen, nån sladd som ligger olägligt till på nån kylfläns och så..

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...