Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 2000 prmium


sven11

Rekommendera Poster

Har en liten fråga angående Office 2000.när man har installerat Office 2000 på Windows Millennium svensk och starta om sen starta Word för första gången kommer det upp att winword har utfört en förbjuden åtgärd. Det är rätt komiskt samma sak händer om jag byter OP till Windows98. Då får jag en idé att ladda ner sp1 till Office kör uppdateringen har office skivan i allt går som det ska starta om Word fungerar. Men vänder jag på det hela och man uppdatera med sp1 innan felet dyker upp så när man öppnar Word efter två sekunder stängs Word utan någon anledning? Samma fel kommer om jag sätter i sp2 efter en uppdatering.

 

Finns det någon som känner till detta?

Finns det lösning på detta?

 

Mvh

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte mycket att säga förutom att jag har winME svensk och en engelsk office 2k premium... Det funkar skitbra..

 

däremot bör du ringa supporten, de lär iaf veta om det är ett vanligt problem...

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är inte ensamman om att ha detta problemet. Själv har jag kört med ME svensk och Office 2000 premium i utan att det har strulat innan. Nu fungerar min Office fint. Men jag tänker på alla de andra som har samma lustiga problemet med office att det slutar fungerar så.

 

 

Mvh

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar vara många som har samma problem...

 

Har du en *riktig* licens bör du och alla andra reklamera hos MS.

 

Pröva med följande kommandon från "Kör"/"Run" under startknappen.

 

Först:

"C:\program Files\Microsoft Office\office\excel.exe" /unregserver

 

och sedan kommandot

"C:\program Files\Microsoft Office\office\excel.exe" /regserver

 

Du får byta ut "excel.exe" mot berört program ;-)

 

Lycka till,

Dennis

www.xldennis.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar vara många som har samma problem...

 

Har du en *riktig* licens bör du och alla andra reklamera hos MS.

 

Pröva med följande kommandon från "Kör"/"Run" under startknappen.

 

Först:

"C:\program Files\Microsoft Office\office\excel.exe" /unregserver

 

och sedan kommandot

"C:\program Files\Microsoft Office\office\excel.exe" /regserver

 

Du får byta ut "excel.exe" mot berört program ;-)

 

Lycka till,

Dennis

www.xldennis.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har du varit med om samma problem som jag beskriver? Eller vet du folk som har samma problem? Har det funkat med det du skriver för de?

 

 

Mvh

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven,

 

En hel del människor har rapporterat dylikt problem på skilda forum. Det gäller såväl Word, Excel, Powerpoint

som Access. (Däremot aldrig Outlook...)

 

Vad jag vet är att det finns idag många saker som kan strula. Har man t ex installerat office över en tidigare version kan det uppstå problem.

 

Andra programinstallationer kan vålla problem. En icke avstängd anti-virusprogramvara vid installation kan orsaka en hel del bekymmer. Att ha något annat program igång samtidigt som installation sker kan också vålla problem.

 

Jag har för vana att alltid formatera disken/diskarna och installera om de versioner jag behöver ha. I det här sammanhanget har det visat sig vara bäst att installera den senaste versionen först och sedan de andra.

 

Att köra unreg/reg brukar hjälpa till 80 - 85 %. De övriga 10 % löses mha diskformatering och ominstallation. Övriga % blir aldrig lösta...

 

Testa dessa kommandon - De skadar inget eller kräver heller ingen installation e d.

 

Lycka till och mvh

Dennis

www.xldennis.com

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, det börjar gå upp ett ljus nu. Men vad gör dessa för något nyttigt i samband med ett office haveri unreg/reg ? Jag provade att göra som du skerv i föresta svaret då öppnas program mappen. Men skall det ha en så stor inverkan vilken ordning man instellera programmen ME först sen office 2k sen övriga program. Jag har alltid installerat office 2k sist efter allt ME sen NAV brandvägg osv... Jag uppgraderar inte från 97 till 2k ren installation. Men det kan ju vara så som du skriver. Tack ännu en gång

 

 

Mvh

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sven1,

 

Vid installation av ny programvara registreras dessa i windows databassystem (register).

 

När man kör kommandona så

1) avregistreras programvaran (från registret men *inte* från hårddisken) och

2) programvaran registrer igen.

 

Förfarandet kan frigöra registrer från "skräp" och återställa programvaran till funktionsdugligt skick.

 

Hoppas det löser sig,

Dennis

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...