Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kazaa (-lite), omstuvning?


Farbror Blå

Rekommendera Poster

 

Hej. Jag har tidigare skrivit och undrat om några olika fildelningsprogram. Nu har jag tagit bort Kazaa och även med Ad-Aware, och sedan har jag laddat ner Kazaa-lite. Men... Mappen "Kazaa" i Program-mappen blev kvar (och det var ju tur eftersom jag hade all musik där i "My Shared folder"). Nu undrar jag om jag i efterhand skall eller bör eller kan ta bort mappen Kazaa i "Program", eftersom det har skapats en Kazaa-lite-mapp nu oxå?? Kan jag i så fall flytta över "My shared folder" till Kazaa-lite-mappen, utan problem?? (Det sägs ju att man inte ska stöka i onödan i Programmappen...) Och kan alla övriga filer i gamla mappen "Kazaa" kastas?? Och varför "hoppar" bilden mest hela tiden i Kazaa-lite? Det gjorde den aldrig i vanliga Kazaa! Tackar på förhand för vänligt bemötande och relevanta svar... :-)

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 01:24:34 av Farbror Blå]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här.. i Kazaa Lite så anger du var din mapp för utdelning finns,,antagligen så frågade den det i set up alla dina filer fins kvar . återkom om vidare om frågor finns..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Återkom om vidare frågor finns"...?? Du kan väl läsa innantill? Ditt svar ger mig inte ett dugg vägledning! Är det någon som kan ge mig ett eller annat begripligt svar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

ja du kan ta bort kazaa-mappen utan att det händer något....o du kan nog lägga "my shared foldern" i kazaaa-lite mappen, fast blir väl enklare o flytta över alla filer till kazaa-lites "my shared folder" för att undvika problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Anledningen att bilden hoppar tror jag är Kazaa Lites accelerator. Det är en bra sak som scannar av dina downloads efter ett bestämt tidsintervall och på så sätt letar efter nya källor för nerladdning för varje fil.

 

Jag hittar faktiskt inget sätt att stänga av den helt. Men om du vill ändra inställningarna för den så gå till.

"options-kl extensions options" där du klickar på "accelerator" till vänster.

Där kan du sedan ändra hur du vill att den skall scanna.

 

Ett sätt att få bilden att vara still, är att där bocka i rutan "only scan the first" och sedan fylla i siffran 1 (en etta alltså) i fältet bredvid. Klicka sedan på "Apply" nere till vänster.

 

Då scannar den bara din översta/första downloadfil och bilden står still.

Du kan ju prova för skoj skull och se, antagligen slutar bilden att hoppa.

 

Men du skall veta att acceleratorn är en jättebra funktion som oftast effektivt sparkar igång downloads som går för långsamt. Jag använder den alltid.

Så jag tycker inte att det är en bra idé att göra det som jag beskrev i förförra stycket. Men bilden stannar.

Du kan ju även testa andra inställningar där.

 

Jag rekommenderar dig att ha igång acceleratorn fullt ut.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-02-20 12:38:08 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...