Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avbrott igen!


Stig Johansson

Rekommendera Poster

Stig Johansson

Nä nu...! Nyligen formaterade jag om (nollställde) hårddisken på min iMac och installerade om MacOs 9. Några dagar gick allting perfekt men så plötsligt fick jag två avbrott ganska tätt efter varandra. Det ena hände när jag skulle lämna en site på nätet och det andra när jag tänkte gå från AppleWorks 6 till Utforska Internet. Vad tyder det här på? Kan det helt enkelt vara något mekaniskt fel på HD:n? Eller är något program på OS-cd:n skadat?Det här är irriterande och tar tid i onödan. Jag har aldrig tid att lära mig det tekniska ordentligt och har förresten inget sinne för det. Därför vore jag mycket tacksam för råd. Vad kan man göra om själva HD:n krånglar?/Stig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Adolfsson

Det är knappast HD:n som krånglar. Kan det vara så att det är Microsoft Explorer som spökar? Isåfall är jag inte förvånad.

Om du vill testa HD:n så kan du använda dig av programmet "skivkontroll" som du har någonstans på HD:n. Ett betydligt bättre alternativ är Norton Utilities men det kostar ju en slant förstås.

En mer utförlig hjälp är nog svårt utan en bättre beskrivning av problemet...

 

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stig Johansson

Tack för svar. Jag tror att IE har varit inblandat varje gång det har krånglat. Vad sägs om att ladda ner Opera och köra den på prov ett tag? Hur funkar den ihop med Mac OS? Vet du eller någon annan som läser./Stig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...