Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSI 5169+133minnen = ?


Cris

Rekommendera Poster

hej jag undrar om någon vet om 133 minnen funkar på en MSI 5169 (100mhz i bussen).

 

 

kommer uppgradera stegvis och det känns lite snopet att köpa minnen och inte kunna använda dem förran jag köpt alla delar.

 

Någon som vet om det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm blev inte direkt klokare på det här .....

 

 

Jag har nämligen en ganska bra affär 3st 128MB pc133 orginal minnen för 1000kr....

 

ska kolla upp det där med om det stödjer 128MB... mitt kort stödjer inte 133 i bussen och jag kör på 100 nu (AMD k6/2)

 

 

btw så kör jag ett pc66 minne på 100 = ) något jag fortfarande inte kan förstå, det var en ren chansning (ett 64MB pc100 och ett pc66 64MB) funkar hur stabilt som helst under win ME 98 och win2k. skit skummt (eller?)

 

i värsta fall köper jag väl minnenerna och testar och funkar det inte får jag väl vänta tills jag har råd med MB och CPU och använda dem då....

 

 

fy fan.....

 

---------------------------------

gyllende regeln för en VD

 

 

#1 funkar det så funkar det

 

#2 funkar det inte har man fallskärmsavtal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kanske inte är värdens bästa affär ändå ......

 

men det är orginal minnen och jag tänkte köpa ett athlon sys senare och så kommer det ingen fraktkostrnad.

 

jag tror jag har Version 3 på MB. nåja men det verkar som att det inte är någon här som motsäger sig att minnena inte är "bakåtkompatibla". ska nog försöka låna en modul nu i helgen.

 

 

jag kikade på msi's hemsida och kunde inte hitta något om pc133 minnen och 5169.

 

----------------------------------

"Moe: Homer, lighten up. You’re making ‘Happy Hour’ bitterly ironic."

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...