Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Mitt problem är att jag inte kommer ut på nätet med Internet Explorer, jag får bara upp "Denna sida kan inte visas".

Jag har löst problemet med att instalera Mozilla men vill gärna ha IE, hur gör jag.

Tacksam för alla svar

Börje

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bono5600 , hej :)

 

Jag föreslår att du laddar ner HiJack This från denna plats: http://www.merijn.org/downloads.html Den kommer som en zip-fil,det är bara att dubbelklicka och trycka "scan".Klicka sedan "Save Log". Du blir uppmanad att lägga logfilen någonstans, när du gjort det kommer en .txt-fil upp. Kopiera den hit så ska jag hjälpa dig tolka den. "Fixa" ingenting själv ,då det mesta som finns där är nödvändiga komponenter för ditt system.

 

Ingen personlig info finns i loggen

 

Detta är ett litet progran som gör ett "tvärsnitt" av ditt system , framför allt i plateser där parasiter installerar sig.

 

Hälsning

 

Die Hard

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Du är rolig du "Die Hard" :)

 

Alltid Hijack This.

 

Visst är den bra, men tror du inte att vi själva kan läsa loggen?

 

Enkelt faktiskt, bara kolla program-namnen, och eventuellet avsluta om man vill... :)

 

Om man inte vet vad program-namnen står för, kan man alltid kolla med google...

 

Inget klander på dej "Die Hard", du är duktig, men jag tror att vi "dator-älskare" är ganska duktiga.

 

Ha det bra "Die Hard" :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Putte-E :-)

 

[CITAT]Alltid Hijack This.

 

Visst är den bra, men tror du inte att vi själva kan läsa loggen?[/CITAT]

 

Jag tvivlar inte på att du kan utvärdera en log, men det är inte du som har problem, eller hur? Det är användare som inte är så insatta i systemet eller vilka faror som finns på nätet.

 

Om man inte vet vad program-namnen står för, kan man alltid kolla med google...

 

Jodå, det är riktigt.Men träffarna på Google måsta ju komma någonstans ifrån. Prova att göra en sökning på en på Svenska sidor på en vanlig "CoolWebSearch"-fil som heter "search.vbs" och se var du hamnar.

 

Med andra ord, genom att posta en logfil hjälper man inte bara den som har problem nu och här, utan även dom som använder Google, som du sa.

 

Hälsning

 

Die Hard

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...