Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trög internet


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

tjena...

det är så att jag har en adsl-modem uppkoplingen går på 2,5 mb....Det är 2 datorer kopplade på en d-link 604 router...

När båda e inne samtidigt så går de segt att gå in i hemsidor o sådant och det hackar när man spelar online spel.....

OM jag fixar en snabbare uppkopling på 10 mbs kommmer det att gå snabbare eller????

HUr funkar det??delas 10 mbs på 2 så varje data har 5 mbs eller hur funkar det..

tack för svar..

/ramzi

 

OBS!!innan routern eller nån nätverk så gick de skit snabbt på 2,5 mbs!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Warwolf svar verkar troligt;

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=366171

 

Det är säkert så att routern kommer att slöa ner något, adressöversättningen lär ta någon tid, men borde inte märkas i någon större grad. Häng på någon mätare av hastigheten så kan du bedömma detta. Om båda använder datorn samtidigt i maximal nedladdning så bör det nog bli halva hastigheten, ni delar ju på förbindelsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

aha ok de hjälpte litte grann men jag menar om jag fixar snabbre bredband kommer de också att gå snabbre när båda datorer e inne samtidigt eller???

även när jag spelar så hackar det när båda e inne...

Ibland så e de trögt även om den andra datan e avstängd då drar jag ut kabeln från routern som går till andra datan då funkar de bra...

så va sägs om jag fixar snabbre bredband kan de lösa sig lite grann eller???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det beror väldigt mycket på vad du gör på internet, visst något snabbare kommer det säkert att gå. Ta detta forum som ett exempel, ibland sitter man helt fast (det spelar ingen roll hur snabb förbindelse man har) du kommer ändå inte vidare pga att det är flera inne på forumet samtidigt som lastar ner deras servrar. Jag tror att flaskhalsarna är mer dessa servrar där man hämtar information än transportsträckan till din dator. Det som din internetleverantör kan garantera är hastigheten mellan din dator och deras servrar (men där finns det kanske inte så mycket att hämta mer än dina emails), vad som sedan händer utanför deras nät har de inte så stor möjlighet att påverka.

 

Du kommer med all säkerhet inte att uppleva att det blir dubbelt så fort genom att gå från 5 till 10 Mbps, kanske 10-20%???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

aha ok men kan de påverka när man splear online spel eller för när jag spelar cs, dod eller battlefield så hackar de som fan när kabeln från andra datan e inne i routern..

kan de påverka om jag byter från 2,5 mbs till 8 mb???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle inte tro att det spelar så stor roll med ökad hastighet (det verkar vara något runt din router som är flaskhalsen). Du har så snabb förbindelse så att det borde räcka.

 

Skulle prova att se om det går att ställa in routern på något sätt.

 

Kanske MIJ vet något ?????

 

Möjligt att förbindelse med fast IP-adress skulle kunna passera routern snabbare, eller att du hade förbindelse som tillåter flera IP adresser, då slapp routern DHCP hantering?????

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-18 08:30:31 av undrar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag är inte så bra på router och sånt men min DHCP är på enable så vad kan det betyda ska jag lägga den på disable eller??

 

Saken är att när jag tar bort kabeln från andra datan från routern så kan man spela perfekt fast då på internet de kanske går lite trögare lite grann bara...

 

ngn rekomendation eller???om du har en router och allting funkar bra så kan du väl ge mig lite av dina instälnignar som du har på din router så kan jag lägga de på minh router också??

vatycker du

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har DHCP på, har dynmisk IP adress från Telia. Annars är det standard inställningarna enligt Dlink som jag har.

 

Om du anger vilken Internetleverantör du har och typ av IP adress tilldelning, så kan du hoppas på att MIJ eller någon annan kan hjälpa dig vidare med inställningar i routern enligt "den högre skolan", jag har bara kört standard och det har fungerat för mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lägger en länk till DLink's sida och hoppas att den kan vara till lite hjälp för dig i väntan på svar/hjälp från någon här på forumet *ler*.

 

http://www.dlink.se/products/

 

 

Lycka till och ha det så bra: Malou

 

*** God Fortsättning År 2004 ***

 

Ingen fråga är för dum!

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



  • Senaste som Tittar

    • Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...