Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pop up ads i IE6


Kay

Rekommendera Poster

Hur tusan blir man av med dessa fruktänsvärt störiga pop up annonser i Internet Explorer 6? Jag har väl antagligen fått nåt litet program tvångsinstallerat på min PC. Jag använder också Opera och där finns inte detta problem så det är IE6-isolerat.

 

Ungefär så här funkar det:

Först öppnas ett fönster jag aldrig kan se. Jag ser ikonen i aktivitetsfältet och när jag klickar på ikonen ser jag att fönstret öppnas men det åker iväg neråt höger utanför skärmen.

Därefter öppnas nya fönster som innehåller reklam. Jag får hålla på att stänga reklamfönstret och också första fönstret. Tyvärr hjälper det bara kortsiktigt för efter ett tag poppar de upp igen.

 

Hjälp mig bli av med detta fruktansvärt störiga!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns popup-killers att ladda hem.

Det är bara att söka efter det, så lär du hitta massor.

 

För att vara säker på att du inte har en massa skräp rekommenderar jag att du laddar hem Ad-Aware och Spybot.

 

Ad-Aware:

http://www.lavasoft.de/swedish/support/download/

 

Spybot:

http://www.safer-networking.org/index.php?page=download

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om ni har branddväg ?

 

ZoneAlarm pro tex. Privacy > Ad Blocking .

Blocks all banner ads

Blocks all Pop-up/pop-under and animated ads

 

Blir rent och fint på skärmen och inga pop-up eller annat som stör när man surfar på nätet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kayko , hej.

 

Du har alldeles säkert någon, eller några hijackers, i ditt system.

 

Följ Mijs råd och ladda ner AdAware6.

Efter den enkla installationen, hämta den senaste referens.filen genom att klicka på "Check for updates" i huvudfönstret.

 

Sedan......

 

Sätt sedan inställningarna så här :

 

Sätt dessa knappar på "PÅ" (GRÖNT)

Från öppningspanelen, klicka "Start" och "Activate in-depth scan"

 

sedan.......

 

Klicka "Use custom scanning options>customize" och klicka på dessa "Scan within archives" , "scan active processes" , "scan registry" , "deep scan registry" , "scan my IE favorites" samt "scan my host files".

 

sedan, klicka proceed

 

sedan........

 

Gå till "settings" (kugghjulet högst upp) sedan "Tweak>Scanning engine" och klicka på "Unload recognizes processes during scan" .......sedan......"Cleaning engine " Let Windows remove files in use at next reboot".

 

sedan........

 

Klicka "proceed" för att spara dina inställningar.

 

Nu är det bara att skanna. Efter skanning markera allt för att ta bort, och rensa.

 

När du gjort detta........

 

föreslår jag också att du laddar ner HiJack This från denna plats: http://www.merijn.org/downloads.html Den kommer som en zip-fil,det är bara att dubbelklicka och trycka "scan".Klicka sedan "Save Log". Du blir uppmanad att lägga logfilen någonstans, när du gjort det kommer en .txt-fil upp. Kopiera den hit så ska jag hjälpa dig tolka den. "Fixa" ingenting själv ,då det mesta som finns där är nödvändiga komponenter för ditt system. Ingen personlig info finns i loggen

 

Hälsning

 

Die Hard

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-17 22:18:45 av Die Hard]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...