Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill formatera 98


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! vill formatera win98,men har ingen installationss cd...kan man ladda ner win 98?..eller hur funkar det!! och vilka program och filer ska man spara...typ msn,chatt...eller hämtar man dem sen när den nya installationen är gjord.vad följer med automatiskt när man installerar operativsystemet?alla mappar och filer på C:??...har splittad disk nu,eller ska jag lägga över allt på D: och formatera C:?...följer inte virus och trojaner å sånt med till D: då?

tacksam för svar till en som inte kan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är tvungen att köpa en Windows 98SE, Lägg allt du vill spara på D:\ i en mapp kallad back up, dokument, program (installprog)och annat du vill spara de finns kvar sedan efter formateringen.. sedan formatera C:\.

 

Virusscanna hela datorn först på http://housecall.trendmicro.com/

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Var får man tag på en win98SE,va kostar den...vill ta bort ett program som heter Olympys camera nåt??..men när jag går till läggtill/ta bort och markerar den och trycker ta bort..så kommer det upp en skylt att det inte går att ta bort det!! hur gör jag då? vill ju ta bort den..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Home!

 

Var får man tag på en win98SE,va kostar den

 

Brukar säljas i datorbutiker, så hör med de olika datorbutikerna om de har det här operativ-systemet.

Priset??? Ja kan ligga runt 1200-2000:- kr (är lite osäker på priset).

 

 

vill ta bort ett program som heter Olympys camera nåt??..

 

Testa med att installera programmet igen och sedan försök avinstallera det (om du inte vill ha programmet).

 

Eller starta datorn i felsäkert läge och försök avinstallera programmet den vägen.

 

Om inget hjälper så hör av dig igen.

Finns alltid någon som kan hjälpa dig här på forumet.

 

 

Lycka till: Malou

*** God Fortsättning År 2004 ***

 

Ingen fråga är för dum!

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...