Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konfigurera en D-link 704P?


Leo22

Rekommendera Poster

Jag undrar hur jag ska konfigurera min router för att alla datorer på mitt hemma-nätverk ska kunna komma åt Internet? Har varit inne på D-links hemsida men kan inte hitta ngn bra information.

Undrar också om ngn har tips om hur jag konfigurerar routern för att få en säker brandvägg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har jag själv en DI-604, men det bör vara något liknande...

 

Koppla ihop som det står i den snabb-guide som följer med routern. Har du fått en fast IP-adress från din bredbandleverantör måste du köra den Wizard som D-Link har fixat för att det ska vara så enkelt som möjligt. Följ bara varje steg i den så går det knappt att misslyckas. Har du däremot en Rörlig/Automatisk IP-adress så brukar Internet fungera direkt då routern får den automatiska IP-adressen och sedan tilldelar routern varsin IP-adress till varje dator som kopplas in i routern.

Egentligen är det inte nödvändigt att ha ett fungerande Nätverk konfigurerat för att dela Internet via en router, men det finns ju annat man kan göra i nätverket.

Brandväggen i routern är aktiv direkt och sedan är det upp till dej att öppna den för nätverket m.m.

Det finns datablad m.m. att ladda ner från D-Links hemsida, men allt du behöver veta finns med i den snabb-guide och CD-skiva som följde med routern.

 

*** GOD FORTSÄTTNING PÅ 2004 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...