Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NFS Underground


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag vet att det är fel forum men det är fler prsoner här än i spelforumet :)

 

Spelet hackar något så in i hellvete och ljudet också. Innan hade jag problem med mitt ljudkort (AC'97) och Enter The Matrix men "Mejram" hjälpte mig och sa att jag skulle sänka ljudaccelerationen i "dxdiag". Kan det vara det som stör NFSU?

 

Någon som har tips på hur man kan få spelet att sluta hacka.

 

Jag har laddat hem alla de senaste drivrutinerna till allt på datorn och även DX 9.0b men utan någon skilnad. Det lustiga är att om jag har låg upplösning och mindre detaljer så hackar spelet mer än om jag har mer krävande grafik. ???

 

Som vanligt är det poäng till den som hjälper // --LEGOan--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävande grafik är det, ta hem en patch från tillverkarens hemsida..Start-Program-NFS-update

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-02 08:10:15 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hur "rent" är din dator från inladdade program?

 

Du kan också se vilka program som är inladdade via aktivitetshanteraren och fliken processer (klicka på rubriken CPU för att sortera efter belastning) för att se om det är ngt pgm som använder ovanligt mycket processtid (utom "systemets vänteprocess").

 

Det kanske tom är så att det är ljudkortet som är boven i dramat... Om det går (för spelet) prova att avaktivera den i BIOS:et (antar att den är inbyggd) eller att sätta in ett annat kort.

 

Återkom om du inte får ihop det!

 

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag hittar inte update knappen till NFSU. Jag tog bort mappen i startmenyn och jag kollade i NFSU mappen men hittade ingen update knapp. Vet du var den är?

 

Jag har en väldigt bra ordning på min dator och vet exakt vilka processer som är igång så det är ingen fara med det.

 

Angående mitt ljudkort (AC'97) så tror jag också att det kan vara problemet. Spelet hackar mest då ljudet hackar. Men utan ljud är spelet inte kul :)

 

Från EA's support fick jag tipset om att uppdatera grafikkortets drivrutiner och sänka ljud accelerationen till enkel. Det hjälpte inte heller.

 

En sak som jag provade idag var att höja klockfrekvensen på grafikkortet med 10MHz och DDR minnet med 5MHz. Då hackar det inte utan fungera och laddar jättefort. Men jag har ingen fläkt på grafikkortet och det blir ganska varmt i lådan så jag vet inte om det är för mycket. Hur mycket kan man egentligen klocka ett grafikkort? Jag använder Nvidia egna "program" för det.

 

Eftersom ni svarade får ni 1P var. Kom gärna med fler förslag // --LEGOan--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om Ljudet: Det var därför jag föreslog att du skulle avaktivera den i BIOS:et, för att testa.... :D

 

Ledsen om jag lät nedsättande, men i mitt yrke har jag haft alldeles för många (nu menar jag inte att du är sådan *ler*) som "visste att de hade ordning och att de minnsan inte gjort något", vilket virus- och trojanmakarna utnyttjar... Det skadar aldrig att kolla en extra gång.

 

Förrresten; är det ett High-tech, eller medelmåtta system du har?

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag kan garantera dig att jag har koll på min dator. Jag är själv ganska, tycker jag, bra på data och brukar oftast kunna lösa mina problem själv :), men inte den här gången.

 

Jag ska testa avaktivera ljudet i BIOS. För precis som du skrev så är det ett inbygt ljudkort.

 

Förrresten; är det ett High-tech, eller medelmåtta system du har?

 

Vet inte vad du menar. Hur kollar man det?

 

Vad tror du om det med klockningen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Med "high-tech" menade jag ett som har de "senaste prylarna i (bortsett från ljudkortet) eller ett mera normalt, eller äldre, system.

 

Ang. Klockningen så kan det vara en av dessa tillfälligheter som att grafiken "kommer åt" datat innan ljudet och därmed flyter det bättre (fick detta förklarat till mig för en tid sedan). Men detta är inte en lösning för dig, det kan göra att andra saker ballar ur. Dessutom så har du ingen fläkt som kan skynda på avkylningen, så...

 

Överklockning bör man endast göra på ett system som är stabil i alla lägen, samt att man ser till att ventilationen fungerar, helst med extra fläktar, eller som entusiasterna gör med vatten- eller gaskylning.

 

Om uppdatering. Gå till spelets hemsida. De brukar nästan alltid ha patchar som man kan hämta, eller instruktioner om hur man hämtar dessa inifrån spelet, om denna kan hantera detta.

 

Lycka till

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Datorn är 1 år gammal och alla andra spel fungerar utmärkt. Jag tycker att det är lustigt för inget annat spel har krånglat så här förut. "Enter The Matrix" fungerar hur bra som hellst och jag tycker det ser mer krävande ut.

 

Okej, jag återställer allt till standard om du tror att det blir bättre.

 

Angående patchet så kan jag uppdatera men jag vill inte. Jag kör nämligen med ett NO-CD crack så jag slipper använda skiva hela tiden. Jobbigt! Det finns bara på svenska till v1.0 och inte till v1.3

 

Då kan jag nog inte göra så mcyket åt det då *snyft*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej LEGOan

 

En sak som du säkert redan tänkt på är att ha DMA aktiverat för hårddisken.

(men ibland så glömmer man självklara saker, åtminstone gör jag det, så jag påminner ändå)

 

Hur man gör det i XP vet jag inte riktigt, men troligen i "enhetshanteraren" någonstans. (idecontroller eller något sådant). Har själv ME, men det är inte exakt samma ställe i XP.

 

En kompis bytte från PIO till DMA, och då flöt ett spel som hade krånglat för honom bättre efter det.

 

Mvh

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jodå, det har jag och har alltid haft.

 

I XP öppnar man "Enhetshanteraren--> IDE ATA/ATAPI-styrenheter--> Primär IDE-kanal--> Avancerade Inställningar"

 

Nu vet du det :)

 

Tackar för ditt inlägg och på tal om HD, vet du hur man kan tysta ner sin HD? Min Maxtor DiamondMax Plus 9 låter så j*vla mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hmmm...

 

Har du provat att ha spelet i originalutförande? Om det fungerar då så...

En annan variant är Daemon tools för att mounta en CD-image som du sedan använder för spelet, förutsatt att du har plats.

 

Apropo HD-ljudet. Har den alltid låtit mycket? Isf så kanske du kan hitta på ett sätt att isolera HD:n från chassit (jordkontakt skall den ändå ha!) så att chassit inte fungerar som resonanslåda.

 

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Med skiva hackar det ännu mer så det kommer inte på tal.

 

Jag har gott om plats så men kan testa Daemon tools men fungerar det med safedisc 2.90?

 

HD har alltid låtit så mycket och om jag vill isolera är frågan. Den är redan 50 grader och har ingen fläkt. Konstigt va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej igen!

 

Det borde inte vara några problem, så länge du gör en 1:1 spegling. Kolla här:

 

http://www.daemon-tools.cc/portal/daemonhelp.php?helppage=21#helpstart

 

De har också ett forum ... Hittade där att Black-listen är fixad så det borde gå.

 

Med isolera menade jag typ hänga upp HD:n med gummibussningar eller liknande så att vibrationerna inte fortplantar sig. Kanske du bör skaffa dig nån eller några extra fläktar?

 

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

[inlägget ändrat 2004-01-02 22:54:44 av sackese]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Då ska jag testa med det. Har laddat hem DAEMON Tools så det ska nog fungera nu.

 

Vad gäller HD och annat så ska jag nog köpa extra fläktar. Det är en hyrdator så jag måste kolla ifall garantin gäller om man ändrar innehållet. Det som är lustigt är att "Mij" också har exakt samma HD och den är tyst?

 

Men jag ska kolla upp det och du ska nu få poäng för alla dina inlägg :)

 

Ha det så bra // --LEGOan--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Tackar för ditt inlägg och på tal om HD, vet du hur man kan tysta ner sin HD? Min Maxtor DiamondMax Plus 9 låter så j*vla mycket.

 

Nej du. Hade själv en HD Samsung 30 GB 5200 rpm som lät för mycket efter ett tag. Den var ganska tyst i början, men sedan började det låta mer och mer om den.

 

När jag skulle köpa ny HD så köpte jag en Seagate Baracuda IV 80 Gb 7200 rpm och den är i princip knäpptyst. Köpte då genast en likadan till. Så jag behövde aldrig lösa problemet. Den är lika tyst nu efter ett års användande i c:a 10 tim/dygn.

 

Lycka till med Daemon Tools.

Har själv använt det några gånger och tycker att det är bra.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-03 00:23:03 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Vad kostade en sådan HD och var köpte du den då? Fanns det 120GB?

 

"Mij" har samma HD som jag och hans är tyst så det är ganska konstigt. På Måndag ska jag ringa till GLTcom och kolla upp om dom kan fixa fläktar och ev. byta HD. Hyr nämligen datorn där.

 

Angående DAEMON Tools så är det säkert bra för att spela med imagefiler men jag skulle vilja bränna spelet istället. Har någon en aning om hur man enklast gör det? Om det ens går att kopiera "SecureRom New 4.8x" och "SafeDisc 2.9x".

 

Ha det gutt // --LEGOan--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej igen

 

Oj, det var 15 månader sedan jag köpte HDn och den kostade c:a 1200 kr på komplett.se

Nu kostar en Seagate 120 Gb c:a 800 kr. (men jag vet ju inte om DOM är tysta)

http://www.komplett.se/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=9&GrpID=1&t=715&l=2

 

Men om du hyr Datorn, så borde väl underhåll av den ingå i priset. Om din hårdisk inte är okay (Mijs är ju tyst), så borde ju det också ingå i underhållet.

Datorn är ju funktionellt undermålig om den väsnas, d.v.s att det fungerar ju betydligt sämre att använda den då. Så jag tycker att du borde få byta den.

 

Om man hyr en TV, och det plötsligt börjar uppstå en massa missljud så man knappt orkar se på den, så kommer dom ju t.o.m hem och lagar eller byter den.

 

Ja, jag brukar också bränna en säkerhetsbackup på mina CD-skivor att ha ifall orginal-CDn skulle gå sönder. Brukar använda CloneCD. Läser in en Image till HD, som man sedan bränner med samma program. Men testa på en CD-RW först.

http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-03 03:40:03 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...