Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pci multimedia drivrutiner


Morris2

Rekommendera Poster

Har win 98 och efter ominstallation har jag inte kunnat installera rätt drivrutin till multimedia device så dvd spelaren får jag inte igång. Någon som vet var jag kan hitta passande? Har ej internetkoppling på datorn. Det verkar inte finnas på win 98-skivan!

God Fortsättning på alla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Själva DVD-spelaren behöver troligen inga drivrutiner, utan den brukar fungera direkt man installerat den.

Är det som du skriver PCI lutar det snarare åt att det är ljud-kortet du behöver drivrutiner till. Eller att du måste ladad ner Codec-paket för att se film m.m.

Hur ser det ut i Enhetshanteraren, finns det något Utrops- eller Frågetecken vid någon enhet...?

 

*** GOTT NYTT ÅR ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo det finns ett frågetecken för communications device. Jag har provat att finna drivis till denna från dels win 98 skivan och från mappen i windows men ej lyckats. Kan det finnas fler ställen att leta tro?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Kolla under Egenskaper vad det är...? Kommunikation kan vara ett Modem/Nätverkskort, eller?

 

Men din fråga gällde själva DVD-spelaren. Fungerar den nu? Testa att ta bort den ifrån Enhetshanteraren och starta om datorn så den får installeras på nytt.

 

 

 

 

*** GOTT NYTT ÅR ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte avgöra vad det står för och har plockat bort den från enhetshanteraren. DVD spelaren funger inte, får upp MCI error "MM system 266, enheten kunde inte ladda. Kontrollera att drivrutinen installarats ordentligt.

Det är Real Magic DVD station, något med regionerna har spökat innan.

Kan tyvärr inte vara mer tydlig, får försöka installera om igen och se vad som sker.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...