Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mediaplayer 9.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett underligt problem med Mediaplayer9.

När jag spelar upp filmer eller musik från min hårddisk eller från en CD-skiva fungerar allt som det ska, men när jag försöker titta på någon video på nätet så dyker en skylt upp:"Ett oväntat fel har uppstått och programmet kommer att avslutas". Så frågar de om man vill skicka en felrapport. Om jag flyttar undan rutan med felmeddelandet spelas dock videon upp som den ska, men när jag klickar bort rutan så stängs programmet ner. Jag har installerat om Mediaplayer flera gånger och testat med såväl den svenskspråkiga som den engelskspråkiga versionen, med samma resultat. Jag har Windows ME och har varit noga med att ladda ner den version som är avsedd för ME.

Datorn är en Pentium II, 350 Mhz, 128 MB Ram, 4 GB hårddisk.

Ska jag installera den tidigare versionen av Mediaplayer, som alltid funkade felfritt, eller finns det något annat man kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte om detta är ditt problem, Men det skulle inte skada med en uppgradering av RAM minnet till 256Mb åtminstånde!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,Radeon 7000 32Mb, 21"EIZO,

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag tror inte att det har att göra med att minnet inte räcker till, eftersom videon spelas upp, trots felmeddelandet. Har någon något annat förslag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem efter att jag installerade Adobe Premiere. Om du har gjort det så döp om filerna mcdsmpeg.ax och mcspmpeg.ax till .old

sen funkade det på min puter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har inte installerat Adobe Premiere, så jag har heller inte någon av de filerna du nämnde. Är det ingen som har någon lösning på mitt problem???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...