Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xp instalation


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej. häromdagen formatterade jag om min hårddisk,när jag därefter skulle ominstallera xp fick jag meddelandet att vissa filer på skivan inte kunde läsas. jag skaffade mig då en ny skiva och provade men med samma nedslående resultat jag upprepade det med en tredje skiva utan framgång.logisk som jag dock är köpte jag då en ny cdrom,fortfarade samma elände,nästa steg var en ny hårddisk,om detta hade fungerat hade ni inte fått läsa detta.nu är jag fullständigt rådlös och med en deadline på julafton please help

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fick du ej frågan om du ville försöka igen?

 

Det blev så som du beskriver det för mej en gång och då fick jag frågan om jag ville försöka igen, Klickade ok och det blev perfekt!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jo, den frågan får jag också,en del filer klarar den på andra föröket men minst ett dussin missar den.det står så här."filen är inte en godkänd systemavbild" eller nåt liknande ,vad det nu betyder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jo föresten apropå det jag provade med win 98,det gick aldeles utmärkt. det verkar som om problemet är specifikt till xp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

problemet är löst!tack till komplett.se`s utmärkta support, det var fel på minnena .dom verkade hela i alla andra situationer ,tydligen är en installation av xp väldigt tufft mot minnet. det finns ett verktyg att testa dom med på www.memtest86.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...