Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus?


Mellanslag1

Rekommendera Poster

Tja!

 

Min dator beter sig konstigt när jag är ute på nätet. Jag kan surfa som vanligt ett tag, men när jag t ex skall gå Bakåt så hittar inte serven sidan. Då får jag stänga ned hela dator och sätta på den igen osv osv.

 

Detta började att inträffa efter att jag installerade Zone Alarm Pro på prov i 15 dagar.

Innan hade jag gratis ver av ZA och det har funkat hur länge som helst utan några problem.

 

Jag har scannat datorn med NAV 2003 Pro, AdAware och Spybot Search & Destroy, men hittade inget som jag tyckte var misstänkt.

 

Jag har också använt Blastertool, men utan resultat.

Vad kan det vara något?

 

Tack på förhand!

--------------------------------------------------

Windows XP Home Edition

AMD Athlon TM XP 1800+

NVIDIA Geforce3 Ti 200, 64 MB

DirectX 9.0

512 MB/RAM

160GB hårddisk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du avinstallerat Zone Alarm?

Om inte låter det som en god idé.

Men innan du gör det, så gå ut på deras hemsida och leta upp informationen om hur man kontrollerar så att allt har blivit borttaget.

 

I alla fall tidigare hade dom vissa problem, som kunde göra att man inte kom ut på nätet efter en avinstallation.

 

Men som sagt, avinstallera ZA och se om det hjälper.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellanslag , hej :-))

 

Jag håller med Mij. Senaste versionen av ZA är inget bra. Jag uppdaterade min ZA Pro när jag fick en alert om att uppdatering fanns och ingenting i min dator fungerade, inte min mail, inga online spel, ingenting som hade med nätanslutning att göra.

Jag vet dom som t.o.m. fick ominstallera sitt OS.Det finns många rapporter om problem med senaste uppgraderingen.

Det var bara att avinstallera och installera den gamla versionen på nytt (tur att jag hade den kvar på hårddisken i zip).

 

Du kan få en bra sida till hjälp att ställa in ZA,skrivet på engelska, av en finländare,Marcus Jansson : http://www.markusjansson.net/eza.html

 

Surfa säkert

 

Die Hard

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag provade också ZA pro i 15-dagar och efter det slutade det vanliga ZA (gratis versionen) att fungera. Jag försökte att insatallera om och det funkar inte ändå???????...Jag kommer till rutan där jag ska skriva "namn" och där jag ska "acceptera" efter det fungerar det inte???????????????

 

Behöver lite hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...