Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korrigeringspaket???


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej Alla snälla rådgivare. Hjälp mig.

Jag har Windows XP Home och Office XP Standard men...

Outlook orkar inte ta emot alla inkommande mail.

Outlook Express fungerar.

Officepaketet kan inte reparerars eller tas bort.

Följande meddelande får jag när jag försöker reparerera eller av-om-installera Office XP.

"Korrigeringspaketet kunde inte öppnas. Bekräfta att det finns och att du kan komma åt det eller kontakta programvaruförsäljaren för att bekräfta att det är ett giltigt

korrigeringspaket för Windows Installer."

Datorn är köpt via Hemdatoravtal med Mindcom som inte klarar att hjälpa mig med detta.

 

Hoppas Ni kan förklara för mig vad "Korrigeringspaket" betyder och hur jag gör för att kunna korrigera problemet.

Dagobert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korigeringspaket är något man använder för att automatisera installationer av Microsoft Windows Installer paket typ Officepaketet m.m.

 

Förmodligen så har de gjort förinstallationen på din dator med hjälp av detta och sedan inte tänkt på hur det påverkar dig som användare om du ska ominstallera eller liknande. Den Office-skivan som du har, är det en "riktig" office eller är det en skiva som Mindcom har tillverkat.

 

Egentligen tycker inte jag att felet skulle komma upp ändå men någonting är det ju som är galet. Vet du hur man hanterar registret så kan du ju söka efter .mst filer där och se om det hjälper om du kanske skulle radera någon sådan nyckel men gör det inte om du inte vet hur...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej Alla snälla rådgivare. Hjälp mig.

Tackför svar men det gav mig inga svar. Jag har en OfficeXPCD med äkta product key. Enligt tips skall jag söka efetr .mst-filer i registret men jag är nog lite osäker om hur jag skall hantera dessa filer i Regedit. Tacksam för väglädning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...