Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slö XP pro efter krasch.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Min dator (P4 2GHz 75Gb HDD/512Mb ram XP pro)beter sig muycket märkligt efter en krasch.

Datorn låste sig och ingenting fungerade så Jag var tvungen att använda on/off switchen för att starta om. Efter det så fungerade det inte att starta windows, maskinen startade men när den laddade windows så gjorde den kontenuerligt omstarter. Efter supporthjälp från leverantören (DGC) konstaterades att jag var tvungen att försöka återställa windows från CD:n. Nu går det att starta windows igen, men var gång så får jag felmeddelandet "Datorns växlingsfil saknas eller är för liten." samt instruktionen hur Jag ska åtgärda felet.

Jag följer instruktionen men möts ändå av samma meddelande vid var starttillfälle.

Jag har använt "spybot search & destroy" samt "Norton system works" för att försöka hitta felet, men inget hjälper (Allt verkar OK enligt programmen).

Någon som kan tipsa mig vad jag ska göra?

 

hälsn

/Danne V

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur mycket minne har du ledigt på hårddisken? hade samma problem en gång för länge sedan och det berodde på att min hårddisk var så full så att windows inte hade plats för den temporära växlingsfilen. som kan vara rätt stor...

en rensing av mina temporära internetfiler fixa biffen den gången..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har kört installations CD;n (som jag beskrev i min fråga) men det hjälpte inte.

Jag har 51,1 Gb ledigt på hårddisken så det verkar inte vara problem med utrymme där heller.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...