Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilse i ram djungeln


Haringen

Rekommendera Poster

Jag hade tänkt köpa en p4 1.7 GHz och fick veta av mina kopisar att RIMM ramen till den var dålig och att man skulle skaffa DDR. jag undrar vad man ska ha för att ha det bästa.

 

Dessutom påstod han att AMDs slöare processor var mycket bättre än Pentium. Jag undrade om det ligger ngn sanning i hans påståenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan starkt rekommendera DDR-ram, eftersom de är betydligt bättre än vanligt SDRAM.. dessutom har priserna sänkts till en nivå som motsvarar vanligt SDRAM, som det finns inte längre något skäl att INTE köpa DDR-minnen.

 

När det gäller AMD vs INTEL kommer du antagligen inte få något vettigt svar, även om jag anser att Athlon inte är sämre än Intel, utan faktiskt snabbare vid samma klockfrekvens (och då också billigare).

 

Min resonliga rekommendendation till dig är kombinationen Asus A7M, Athlon 266 (alltså inte 266 MHz klockfrekvens på prollen, utan på bussen :) samt DDR 266 minnen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det i dagläget inte går att kombinera P4 med DDR-minnen. Man är alltså hänvisad till de dyra rambusminnena.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tror någon har utvecklat ett tredjepartschipset till P4:an med DDR-minnesstöd... huruvida det blivit någon produkt vete tusan dock.

 

Annars säger jag som ovan - varför en P4? En 1.33GHz Athlon ger dig massor med mera klös för massor med mindre pengar...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just wipe & clean2

"Dessutom påstod han att AMDs slöare processor var mycket bättre än Pentium. Jag undrade om det ligger ngn sanning i hans påståenden."

 

Om man ska tro på alla tester som printas ut i tidningar så är det så att AMD's processorer är snabbare å bättre.

 

Rätta mig gärna om jag har fel.

 

Mvh/Wipe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...