Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta Outlook


Hoffis

Rekommendera Poster

Jag har köpt ny dator och bytt från Windows NT till XP. Två frågor:

- Hur flyttar jag över mitt mejlprogram (Outlook) med alla adresser och gamla mejl?

Samtidigt vill jag börja skilja på jobb- och privatmejl. Som det är nu eftersänds de mejl som kommer till jobbmejladressen till min privata mejladress.

- Hur gör jag för att skilja dem åt, men ändå ha tillgång till adressboken i båda?

 

Tack på förhand till den som svarar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytt av "allt":

du borde kunna köra Export via Outlooks Arkiv & exportera dina pst-filer därifrån. Det ska vara 1 som är själva mailen i sina resp mappar (Archive-pst) & ev 1 pst-fil till för dina inställningar. Den senare är jag lite osäker på. Sedan omvänt = Import samma väg till nya burken.

Skilja på jobb/privata mail:

Skapa 2 mappar under Inkorgen i Outlook med ex namnen Jobb & Privat. Sedan skapar du regler via Outlook/ Verktyg/ Regelguiden för de resp sorterna. En regel för de mail som du vill ska flyttas till Jobb & en liknande regel för Privat. Du måste kanske låta det komma några mail som är vidarebefordrade fr jobbet för att hitta något i dessa mail som gör att du välja ut en egenskap som finns BARA i dessa mail & som gör att du kan skapa din regel.

Hör av dig om du behöver mer info.

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...