Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidnummer i MS Word


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Finns det något sätt så man undviker att få sidnummer på exempelvis de första tre sidorna i ett dokument? Det går ju bara med den första sidan som jag förstår det...

 

 

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HD 40 GB, Windows XP Professional, Bredband 10 Mbit/sek -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än en gång dyker denna frågan upp...

 

Tyvärr vekar det inte vara möjligt.

Jag hittar i alla fall inte nåt sätt.

 

Lite konstigt att in Microsoft tänkt på att man kanske vill göra på det viset.

Enda sättet jag kommer på är att man har tex de 3 första sidorna för sig, i ett eget dokument.

 

Men det är dåligt att man skall behöva göra så.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hejsan i cyberrymden

Ja det går,

Ska ge dig svaret men måste fräsha upp mina kunskaper först har nämligen gjort det då det var ett villkor i mitt examensarbete att numrera på det sättet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hejsan i cyberrymden

Du måste dela upp ditt dokument i avsnitt ett och två.... samt använda sidnummer; udda och jämna sidor i sidfoten.

Infoga/brytning /avsnittsbrytning/löpande, (om jag minns rätt)

Ändra avsnittsbrytning

Klicka i det avsnitt (avsnitt: En del av ett dokument där du anger sidformateringsalternativ. Du skapar ett nytt avsnitt när du till exempel vill ändra radnumrering, antal kolumner eller sidhuvuden och sidfötter.) som du vill ändra.

Klicka på Utskriftsformat på Arkiv-menyn och sedan på fliken Layout.

Klicka i rutan Börja nytt avsnitt på det alternativ som beskriver var du vill att det aktuella avsnittet ska börja. Du kan ange följande avsnittsformat:

 

Marginaler

Pappersstorlek och orientering

Papperskälla för skrivare

Sidokantlinjer

Lodrät justering

Sidhuvud och sidfot

Kolumner

Sidnumrering

Radnumrering

Fotnoter och slutkommentarer

 

Tänk på att en avsnittsbrytning styr avsnittsformateringen i den text som föregår den. Om du t ex tar bort en avsnittsbrytning, blir föregående text en del av följande avsnitt och får samma formatering. Observera att det sista stycketecknet (¶)i dokumentet styr avsnittsformateringen i det sista avsnittet i dokumentet, eller i hela dokumenten om det inte innehåller några avsnitt.

 

Så hoppas att det hjälper dig en bit på väg men det var ett j-a pysslande kommer jag ihåg

PS word XP har en super hjälp, F1 du vet. DS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hejsan i cyberrymden

Glömde en bit:

Gör något av följande:Om dokumentet innehåller många kapitel vill du kanske börja om sidnumreringen med 1 i varje kapitel.

Ändra sidnummerformat

 

Om dokumentet är indelat i avsnitt klickar du på ett avsnitt eller markerar flera avsnitt där du vill ändra sidnummerformatet.

Klicka på Sidnummer på Infoga-menyn.

Klicka på Format.

Klicka i rutan Nummerformat på det format som du vill ha.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...