Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filöverföring på nätet


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag skulle skicka stora filer till en bekant på nätet. Jag har bredband med 2.5MB hastighet. Jag sitter bakom en router som i sin tur sitter bakom en bredbanduppdelningsrouter. Jag skulle vara tacksam om någon skulle tipsa mig en gratis filöveringsprogram.

 

Tack i förhand

 

Dango

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Det finns många möjligheter att skicka över filer. T.ex. kan du sätta upp en ftpserver, du kan skicka genom MSN eller göra en "hub" genom DC. Finns säkert mer möjligheter men dessa är de ända jag kommer på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej. Jag tycker du ska använda ICQ. Det går både snabbt och enkelt. Du kan även skicka flera filer samtidigt medans det inte går på MSN.

Eller så får du göra så här. Ta reda på din kompis Ip-nummer. Gå till Start och Kör. Där skriver du exakt så här:

\\din kompis ip-nummer\c$ och klicka sedan på OK. Vänta i några sekunder. Då dyker det upp rutan över din kompis dator/HD.

Dyker det upp en annan ruta där du måste fylla i användarnamn och lösen. Så är det din kompis användarnamn och lösen du ska skriva där. OBS OBS; Både du och han måste stänga av brandväggen för att detta skall funka. DVS, om ni har Zonealarm på, så stäng av den då ni gör detta.

Det finns ett annat sätt att föra över filer. Du och din kompis laddar ner programmet RadMin och installerar detta. Genom det kan ni göra vad som helst med varandras datorer.

Programmet laddar du ner här: http://www.radmin.com/download/

 

 

Detta kanske påstås vara intrång i andras datorer. Men om din kompis är villig att låta dig göra detta så är det helt OK.

 

Hoppas du förstår.

Lycka till.

Hälsningar/Ronnie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst idgadmin

 

Tack så mycket. Det du har skrivit har hjälpt mig mycket. För tillfället kan jag och min kompis överföra filer till varandra. du har fått min poäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

[CITAT]Där skriver du exakt så här:

\\din kompis ip-nummer\c$[/CITAT]

 

tänk på att lösenord och användarnamn överförs i klartext..

 

det är bättre om kompisen skapar en riktig utdelning (alltså inte använder admin utdelningarna)

 

och skapar ett begränsat konto som binds till den utdelningen!!

 

UNIX är för mesar

Riktiga män kör Windows...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...