Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Masken Worm


nqt

Rekommendera Poster

Jag har med Windows verktyg lyckats ta bort angreppen så när som på en plats. När verktyget söker igenom fileren stannar sökningen på en fil som tydligen är en bildfil, sltar på images\monitor2.gif och när jag försöker klicka bort den låser sig datorn totalt och "maskrutan dyker upp- det är bara tt köra systemåterställningen. Jag har hört att man via kommandotolken kan försöka ta bort filer-hur gör man då i detalj ? När jag försökt får jag bara besked att det är fel kommando. ( Jag har skyddat datorn för fortsatta angrepp med Windos Update, men som sagt denna nämnda fil ligger kvar och trasslar verkligen

Hoppas på hjälp

Gunnar Nt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet lär bli det samma via kommandotolken, om du har problem att ta bort filen.

 

Starta istället i felsäkert läge, tryck F8 under uppstart, välj felsäkert läge, och ta bort filen där.

 

Då är det minimalt med resurser som startas, och mindre risk att något program/någon process använder filen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för rådet men varken jag eller datorn hittade filen. Jag kom då på att jag klickade via kontrollpanelen och mappalternativ på att visa dolda filer. Då minsann visad sig i System 32 aktuell fil som jag efter vissa besvär lyckades få till papperskorgen och sedan bort från datorn. Efter "körande av verkyget" för borttagning av Blaster kom uppgiften att datorn var ren från masken.

MVH

Gunnar Nt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...