Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pussel


kerstin a

Rekommendera Poster

Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta

ett program här i Sverige med pussel.Jag vet

att det finns i USA men det blir otroligt

dyrt att köpa därifrån eftersom jag inte

har kreditkort och inte vill ha något.Det är fråga om PC spel.

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för att du tagit dig tid att leta!!Men det jag söker är inte ett

enskilt pussel utan ett program med

flera pussel.Dom jag fått tag på på egames består av det ena av 50 bilder

och det andra av 75.Dom nya som kommit

består av 200 och 250.MAO något som tar tid för det är det enda jag har gott om.

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Kerstin!

 

Du vill alltså ha enbart "vanliga" pussel ( bitar av bilder man pusslar ihop ), inte en cd med varierande spel av typen "pussel/pyssel".

Var fick du tag på de med 70/75 bitarna utan att använda dig av ett kreditkort? Hittade en demo ( vet inte om den går att använda även efter demo-tidens utgång/går at installera om? )på en nyare Puzzle Master som innehåller 200 bilder att ladda ner härifrån

 

http://download.com.com/3000-2111-10213260.html?tag=lst-0-1

 

funkar inte direktlänken gå till http://www.downloads.com och sök efter Puzzle Master 3.

 

Du har ingen vän med ett kreditkort som kan köpa de nyare Puzzle Master 3 & 4 från eGames åt dig och bränna dom på en CD så att du kan installera dom på din egen dator.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Mejram!! Det är precis PuzzleMaster

ja har och dom köpte jag med utlandscheck från Worldstart där behöver du inte ha kreditkort utan

dom tar u-check.Men det är cdrom.

Det kostar 120:- att köpa bara checken

det är därför jag söker något i Norden

eller England vilket kan bli billigare.

Jag satt i 2 timmar via googles och sökte igår men lyckades inte.

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Kerstin!

 

Länken jag gav dej är till Puzzle Master 3 med drygt 200 olika motiv, de versioner du har ( med 70 och 75 motiv ) bör ha varit föregångarna 1 & 2. Det är ju ingen skillnad på den nerladdade versionen kontra den på CD-ROM så jag tycker absolut du ska testa den jag länkade till med 200 motiv.

Vet av egen erfarenhet att de tar hutlöst betalt för att fixa utlandsbetalningar på bank/post så själv använder jag kreditkort, eller PayPal om det är möjligt.

Ska kika lite mer åt dej. Det är alltså pussel som man lägger bit för bit i olika motiv som du vill ha?

Du har alltså ingen vän med dator+kreditkort ( helst med cd-brännare ) som kan hjälpa dej?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Mejram igen!!

Jag var inne och tittade på PMaster3

men jag laddade inte ner någon testverision eftersom men bara får

pröva i 30 minuter.Vad är PayPal??

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

PayPal är ett smart, enkelt och säkert sätt att betala på internet. Om du tex. vill köpa ett program så kan du betala via PayPal och sedan dras pengarna från ditt konto. Efter det så kommer du att få ditt program...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Kerstin

 

Jag har aldrig pusslat själv, men hittade den här gratispusslet på nätet.

 

Jigsaw Puzzle Lite 1.0.1

 

När jag provade dom medföljande pusslen så kunde jag endast få 15-bitars, men när jag under "Create" valde en EGEN bild som jag hade på datorn, så kunde jag under "Modify" välja ända till 713 bitar.

 

Pusslet verkade också "sparas" så jag kunde fortsätta sedan. Det enda jag är osäker på är om det fanns någon tidsgräns för hur länge man kunde hålla på med ETT pussel, men jag hittade ingen uppgift om att det skulle vara så.

 

Du kan ju alltid ladda hem det och prova. När du installerar kan du ju avbocka rutan att "dom" skall sända dig information om nyheter o.s.v, om du inte vill ha det. Länk till pusslet..

Glöm inte att använda en EGEN bild om du vill ha mer än 15 bitar.

 

Jigsaw Puzzle Lite 1.0.1

http://download.com.com/3000-2111-10216536.html?tag=lst-0-9

 

Hittade även det här, men kanske mest för barn, vet ej.

 

http://www.freepuzzles.com/

 

Och (113 st, du kan bläddra vidare nere till höger på sidan). Men det är inte pussel alltihop utan mycket annat också. Och inte bara till Windows utan även Mac och Palm o.s.v.

 

http://download.com.com/3120-20-0-1-0.html?qt=puzzle&author=&titlename=&desc=&dlcount=&daysback=&swlink=&os=&li=49&dlsize=&ca=

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-03 20:29:28 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Lego an!!

Betyder det att det fungerar som ett

kreditkort? För det vill jag inte ha.

Var kan jag hitta något om det??

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Amos Bronson!!

Tack jag har nu laddat ner detta men inte prövat ännu men det blir det första jag gör i morgon bitti för

bilder det har jag i överflöd.

 

Kerstin A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du missuppfattade nog mig...

 

När du betalar så får du ange ditt kontonummer och sedan dras pengarna ifrån ditt bankkonto. När företaget tagit emot dina pengar skickar dom programmet som du beställde.

 

Det står information om denna tjänst på länken nedan där du även kan betala det du vill:

 

http://www.paypal.com

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Kerstin igen!

 

Har nu provat pusslet i snart 5 timmar, stängt av och på programmet och pusslet som man lägger sparas, så man kan fortsätta där man slutade. Man kan dessutom ha flera egna pussel liggande halvfärdiga, för att sedan ta upp dom när andan faller på.

 

Sedan hittade jag också på "spelplanen" i hörnena "förvaringsboxar" för bitarna där man tillfälligt kan ha dom tills man skall använda dom. (så dom inte ligger ivägen alltså). Glöm bara inte att använda Egna bilder. Då kan du välja hur många bitar det skall delas upp i och även om det skall gå och rotera dom.

 

 

Nu något helt annat.

 

Jag är lika försiktig som du med Internetbetalningar och skulle aldrig använda mig av mitt kreditkort på Internet. Detta har känts handikappande på något sätt.

 

Men så fick jag reda på om Föreningssparbankens säkra E-betalning. Länk här...........

 

http://www.foreningssparbanken.se/sst/inf/out/infOutExtern/0,,20221,00.html

 

Som jag förstår det så är det ett i det närmaste idiotsäkert betalningsförfarande.

 

Om jag förstår det rätt, så betalar man med ett ENGÅNGSNUMMER som dessutom är BELOPPSBEGÄNSAT. Jag kan inte komma på ett säkrare sätt själv faktiskt.

 

Jag pratade med dom och det skulle räcka med att man öppnade ett Visa-kort-konto hos dom. Nummret på ditt Visa-kort är det då bara Banken och Du som känner till.

Det enda kunderna som du köper av ser är det engångsnummer som dessutom är beloppsbegränsat som du får av banken.

 

Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt. Fördelen är ju också att det är en Svensk Bank som man både kan ringa till eller besöka kontoret och prata SVENSKA med dom och gå igenom saker tills man är helt säker på att man har förstått.

När det gäller sådana här viktiga saker, så vill jag ha kontakten i hemorten, där jag även kan besöka dom.

Jag kan visserigen Engelska någorlunda, men man får ju ändå ofta gissa sig till vad dom menar på paypal t.ex. Om någon skall sköta mina penningtransaktioner, så vill jag diskutera detta mellan 4 ögon och sedan skaka hand på saken och då också få tydliga och klara papper på vad som är överrenskommit med mig hem

 

 

Jag kommer själv att börja betala så genom Föreningsparbanken, om inte "min bank" Nordbanken skärper till sig och ordnar det likadant.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-04 04:13:53 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Lego an!!

Tack för upplysningen.Jag har nu anmält

mitt intresse via postgirot på PayPal.

Jag hoppas att det funkar.

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen AMOS!!

Tack för att du lägger ner så mycket

tid på en gammal tant.Jag följde länken du sände med svaret och kom till

Cnet och där stod att det var gratis att pröva i 30 minuter.Nu vill jag

ha cdskivorna för när datorn krånglar

vill jag kunna lägga in pusslen igen.

Tyvärr kan jag inte skaffa något Visa

så det får nog bli postgirot.

 

Kerstin A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Kerstin!

 

När du skaffar PayPal ( dock accepterar inte ALLA nätbutiker den här betalningsmetoden )behöver du inte ange något kort som betalningsmedel utan du kan via ett BankGiro hos SEB föra över medel till ditt PayPal-konto. Sedan fungerar det som kontantbetalning.

Fick dock se nu när jag kikade lite på Postgiro att det går att göra utlandsbetalningar till en lägre kostnad ( 45:-/transaktionen ) om man har ePostgiro med dosa. Det kostar inget extra om man redan betalar sina 120:-/år för det "vanliga" Postgiro-kontot. Har själv anmält mig för ePostgiro idag då det kan vara bra att ha som alternativ när man handlar utomlands.

Om du vill kan jag ladda ner ett antal DEMO-n och bränna på en CD åt dej. Mejla i så fall namn + adress till mejram11@hotmail.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej igen Kerstin!

 

Det var den här länken jag menade...

 

http://download.com.com/3000-2111-10216536.html?tag=lst-0-9

 

Där var det ingen 30-minuters begränsning. Det verkar inte finnas någon begränsning alls verkar det som, förutsatt att man använder sina EGNA bilder och gör pussel av dom. (körde i 5 timmar med samma pussel i olika omgångar). Man kunde dela upp varje bild i från 15 till 713 bitar och sedan försöka pussla ihop dom igen.

 

Mvh

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen MEJRAM!!!

Vad glad jag blir att det är någon

som offrar en massa tid på att hjälpa

mig.Jag har epostgiro men visste

inte att jag kunde betala till utland

med det.Ändå har jag jobbat med Posten

i 28 år.Dåligt!

 

Mitt namn Kerstin Adelstrand

 

Ellen Friesgata 11

 

12950 Hägersten

 

Kerstin A

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-04 18:58:26 av kerstin a]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Amos Bronson!!

När jag klickade på den länken sist

du skickade den så hamnade jag på Cnet

download och där stod dessa upplysningar.Senare när jag städat

klart skall jag gå in på den länk

som du skickade med i dag.

 

Kerstin A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har som sagt var aldrig använt utlandsbetalning via ePostgiro då jag upptäckte det först idag. Om sedan ALLA i utlandet godtar det vet jag däremot inte. Vissa e-handlare kräver ju tyvärr kort-betalningar.

 

Vad vill du att jag ska ladda ner och lägga på skivan? Det program Amos länkade till verkar jättekul så den tar jag självklart med.

 

Skulle det strula till det för dej och du absolut vill ha Puzzle Master 3, och nu såg jag att det kommit en version 4 också, så kanske jag kan hjälpa dej( Kostar $12.99 och $14.99 ). Är det några speciella motiv du gillar bäst, djur - natur - blommor???

 

Sedan finns det ju massor av DEMON, men de måste du ju betala för när DEMO-tiden går ut så jag antar att du inte tycker det är någon idé att jag laddar ner och bränner även dom?

 

Återkom med en önskelista till mejram11@hotmail.com ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Mejram!!

 

Vad jag gillar av pusselmotiv finns inga gränser allt är av intresse,djur

natur blommor städer allt. Det vore underbart om du vill ladda ner och lägga på skiva.Hur skulle du kunna

hjälpa mig att få tag på 3an och 4an

av pusselmaster?Om det går vill jag

gärna ha hjälp med det.

 

Kerstin A

God Natt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...