Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OutLookExpress6.0 & skicka mail


sysk167

Rekommendera Poster

Har en kompis med mysko problem vid skickning av mail med OE6. Själva skickningen ser ut att gå Ok, men man får "Rödkryss" i statusen efteråt & i "Felmeddelanderutan" med all "grekisk text" finns bl.a : Sender must include Domainname

Error 553 (=SMTP_553_MAILBOX_NAME_SYNTAX) & ett till Error 0x800CCC79 (=SMTP_REJECTED_RECIPIENTS) & kollar man noga i denna text så saknas mycket riktigt kompisens @telia.com efter namnet. Men det har s.a.s skalats bort någonstans "på vägen", därför hela avs+domain finns med vid skickningens början. Det hela löstes genom att jag gick in i OE:s Verktyg/Alternativ... & på fliken Skicka ändrade på inställningarna för Format på e-postmeddelande där HTML var ikryssat & sedan klick på knappen Inställningar för HTML... Där ändrade jag FRÅN Quotet Printable till Inget. Då började Skicka att funka igen. Kruxet är att då jag kollade hemma så har jag de inst kompisen hade då det inte funkade. Enda skillnaden är kompisen kopplar upp sig med modem & jag med ADSL, båda mot Telia.

Enda andra skillnaden är att jag har nyss hjälpt att ta bort Blaster fr burken hos kompisen.

Någon som har den minsta aning vad som hänt/är fel?

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Bara via vanligt tfn-modem i ca 1 år. (020-nr)

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...