Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

utloggning


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej igen.

 

Har fått ett ytterligare problem på nacken, det är så att jag har märkt att jag ofta är automatiskt utloggad från internet (telia adsl) då jag kommer hem från jobbet eller dylikt, datorn står på dygnet runt och jag är uppkopplad i stort sett konstant.

 

Jag och 2 andra datorer är kopplade till en trådlös router från 3com, jag är uppkopplad genom en vanlig nätverkskabel medan de andra 2 datorerna använder trådlös ansluntning.

 

Någon som vet om detta kan vara ett problem med routern eller har något annat tips angående vad felet kan vara?

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har nu kommit fram till att utloggningen kommer utifall någon annan som surfar bland de 3 datorer kopplade till samma router här hemma loggar ut från internet, detta gäller då alla datorer.

 

Någon som vet hur detta kan lösas ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Telia har det i sitt system och det fungera som så att efter ett tids "vet ej hur länge" så loggar dom ut dig.. det finns ett program som skickar något skit paket i timmen eller något som gjör att linan blir markerad som aktiv. Om du inte hittar programmet så kan du ju alltid ta o sätta igång en ping på www.altavista.com eller något typ ping www.altavista.com -t.... hoppas att det är svar nog på din fråga och att problemet blir löst

MVH

David Robertsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...