Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta operativsystem


ElBoa

Rekommendera Poster

 

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Jag har en vän vars dator har Windows ME som operativsystem. Datorn krånglar en hel del och vissa filer och program har säkerligen av misstag blivit raderade. Windows ME behöver installeras om i datorn, men själva cd-skivan har han tappat bort. Jag undrar om han kan få låna min CD-skiva med Windows XP att installeta på sin dator. Jag undrar om kapaciteten på hans dator räcker för att installera Windows XP. Han har en gammal Pentium II, på 350 Mhz och 250 RAM.

Räcker det för att installera Windows XP? Blir det något problem om datorns tidigare operativsystem; Windows ME, byts ut mot Windows XP? Kommer datorn att fungera bra om det går att installera Windows XP?

MVH

Fornizio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja visst går det! Men om det är lagligt kanske vi inte ska prata om!

 

Har själv haft Xp på en dator som bara hade 200Mhz, 2Gb, 160Mb Ram!!

 

Visst blev den lite seg kanske men det gick!!

 

Sören

 

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD Athlon 1,33 Ghz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Ett annat problem jag missat var att min väns dator saknade Nätverkskort och USB-kort, vilka han efteråt köpte och installerade. Om ett nytt operativsystem installeras i hans dator hur gör man då för att få USB-och Nätverkskort att fungera? Kommer det nya operativsystem att sköta det själv? Måste man själv kolla efter drivrutiner till dessa hårdvara? Finns dessa i Windows ME-originalskivan?

Tackar

Fornizio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Installerar du Xp så tror jag inte att det är några problem!

 

Kanske att du måste ha drivrutiner till Nätverkskortet!

 

Men USB kortet tror jag funkar ändå!

 

Och om nu detta skulle vara fel så kommer säkerligen någon annan att rätta mej!!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD Athlon 1,33 Ghz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Din vän" får inte använda din XP-licens, dessutom kommer det att bli frukansvärt segt. Jag skulle installerat

Windows 98 SE istället, då får han en väl fungerande dator och slipper alla "ME-problem"...

----------------------

"Laga Trasiga Fönster"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...