Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator kopplar inte upp till Internet


CÅ

Rekommendera Poster

Har ett comhem internet cable abonnemang. I min dator finns installerat Windows ME, Office Professional 2000 samt Explorer 6,0. Mitt problem är att datorn inte kopplar upp till comhem's startsida. Har tillsammans med comhem gjort alla kontroller av modem och anslutning. Uppkopplingen från deras sida är OK. (framgår av gjorda Ping)Men när jag försöker koppla upp får jag endast meddelandet att "Sidan kan inte visas" eller att "Åtgärden avbröts". Nätverkskortet är ett nytt D-Link. Detta samt både ME och Explorer har jag ominstallerat för att det skall fungera - men ack - mitt problem kvarstår. Vad kan felet vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datakille_86

 

Hej

 

Jag har själv ComHem. För det första så tilldelas man ett ip-nummer från dom så kolla om din ip börjar med 217. Sen kolla på modemet om allt är som det ska. Pröva även att i adressfältet (på internet) skriva in 10.0.0.6. Du måste även konfigurera TP-IP rätt. Man får med en "bok" från dom där det står vilka inställningar man ska ställa in i TC-IP.

 

[inlägget ändrat 2003-10-08 13:38:44 av datakille_86]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datakille_86

 

Hej

 

Oj ursäkta, va lite borta där. Jag såg nu att du med comhem hade testat allt jag sa. Men då har jag ingen aning vad du ska göra. Kanske kan du ändra modemets inställningar.

 

När jag fick mitt modem för första gången funkade inte internet, och då var jag tvungen att ändra modemets inställningar som va på en adress ute på internet som jag tyvärr inte kommer ihåg...

 

Om du vill kan du ju ringa till comhem och kolla upp det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag hade samma problem när jag precis hade skaffat bredband. En kompis till mig sa att jag bara skulle låta modemet stå på. Till slut, efter ett antal timmar, gick det att komma ut på nätet. Bruksanvisningen till modemet som jag fick var minst sagt bristfällig. Där stod ingenting som man hade nytta av att veta, utan bara självklarheter, som vilken sladd som skulle in i vilket hål. Com Hem:s support verkade inte veta mer än jag, när jag ringde.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har även jag Comhems cabelmodem.

Först en fråga: Är det modem som kopplas via tv/vägguttag?

I så fall:

Testa det här för att se om saker och ting är rätt inställt:

 

1: Starta internet, välj verktyg, välj Internet-alternativ.

 

2: Välj fliken Allmänt, kolla vad som står i adressfältet, det skall stå ( login1.comhem.se/ )Om det gör det är det ok. OBS: (Det skall inte stå,login1.telia.com).

 

 

3: Vidare så kollar du på fliken Anslutningar: Där väljer du Lan-inställningar, då kommer du till Inställningar för lokalt nätverk (LAN) där finns det fyra vita rutor (jag kallar dem ruta 1 ruta 2 osv (det finns fyra stycken). Ruta 1 skall vara markerad, de övriga rutorna skall vara avmarkerade (inte markerade alls). Tryck Ok. Glöm inte att trycka på knappen Verkställ. Sedan Ok-knappen.

 

4: När det ovanstående är gjort, så klickar du på Uppdatera-knappen i Verktygs-fältet.

 

Testa det här så får vi se om det lyckas. Annars så återkom.

 

Lycka till: malou

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-08 17:27:06 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2003-10-08 17:31:38 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2003-10-08 23:02:15 av malou jansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...Tack alla men har tillbringat ca 2 timmar över telefon med comhem support...och gjort alla möjliga tester .......uppkopplingen från comhem ansluter till datorn .......får upp IP nummer ...alla inställningar under Nätverk/Internet alternativ/Explorer/ och Outlook är gjorda på rätt sätt ........men ändå ....Explorer meddelar att comhem's startsida antingen inte är tillgänglig eller att det är ett DNS-fel (???)...håller på att bli nästan tokig över detta ....:)..var och vad är felet???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Får du upp någon startsida överhuvud taget?

Jag skickar en länk till dig, ta och testa den.

Om du förhoppningsvis kan använda länken (håller tummarna) så skrolla ner på sidan tills du kommer till två understrukna rader. Den ena är till för Konfigureringsguide Pc den andra för mack

http://start.comhem.se/download/konf_pc.html

 

Jag håller tummarna för dig.

Lycka till: malou

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej cå

 

Detta har du säkert kollat 10 gånger redan, men jag tänkte på att om du har en brandvägg, att den på något jäkla sätt kan vara med och spöka.

 

Om jag skulle testa detta, så hade jag helt sonika stängt av brandväggen helt, och sedan sett efter om jag kunde nå comhems hemsida.

 

Om jag inte hade nått hemsidan, så hade jag satt på brandväggsfunktionen igen.

 

Om jag däremot hade nått hemsidan, skulle jag också satt på brandväggen igen och därefter sett efter vad som felas i inställningarna av den.

 

Ett halmstrå detta s.a.s

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Välj i nätverksinställningarna att tilldelas en IP adress automatiskt.Om det inte fungerar så skriv i kör winipcfg.Frigör och förnya sedan IP adressen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...