Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tuggande hårddisk


Roger Lindholm

Rekommendera Poster

Roger Lindholm

Jag undrar varför NT måste tugga så jvla mycket på hårddisken fast man har 256 mb ram i burken? Går det att optimera oset på nåt smart sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Om du inte har nåt kostruktiv lösning på problemet, tycker jag att du kan hålla fingrarna i styr. Om du inte använder NT eller av någon annan anleding inte tycker om NT behöver du inte besöka detta forum. Jag har en svag aning om att du "tänkte" Linux. Det finns ett forum här på idg för dig åxå.

 

Att NT kollar storleken på partitionera var 5'e minut uppfattar jag inte som ett tuggande utan som ett litet blink. Sätt upp en logg på HD'n och kolla vad NT gör när den "tuggar"

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roger Lindholm

Tack för hjälpen. Dessvärre vet jag inte hur man "sätter en logg" på hårddisken. Du får gärna förklara hur. Tycker att det borde gå att få lite bättre prestanda ur en P2 350 med 256 meg. Man borde få slippa sitta å vänta på disken då man endast kör Word, Notes å nåt annat inte allt för stort program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Att sätta en logg i NT är inte svårt. Nam använder sig av Perfomance Monitor, där man i stort sett kan övervaka nästan allt inkl. Arbete mot swapfile, read, write m.m.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...