Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En fil av 3 avi-filer...?


Mejram

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Måste vara värmen men jag får inte till det som jag hade tänkt. Har tre .avi-filer som jag vill konvertera och bränna till en SVCD-skiva. Den ska vara möjlig att loopa i en vanlig DVD-spelare. Bränner jag de tre filerna som dom är i NERO så vägrar min DVD-spelare att loopa skivan. Tänkte då lägga ihop filerna till en lång sekvens så kanske även min DVD-spelare klarar av det. Men vilket program är bäst på det...? Vill inte förlora i kvalité "på vägen"...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mij!

 

Jag skyller än en gång på värmen ( har + 34 i mitt lilla datarum ), men jag hittar inte funktionen "join" i VirtualDub 1.5.4.0 P4. Vore tacksam om du talade om hur´för som vanligt måste skivan vara klar imorgon. PUH!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag skyller på värmen...*ler*

 

Jag tror att du kan leta i evigheter efter "Join"..

Däremot File->Append avi-segment...det är den funktionen du skall använda, och det borde jag talat om...f'låt....

 

Men jag vet inte om man kan slå ihop fler än 2 åt gången...jag tror att man kan det, men är inte säker...

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-18 16:04:52 av Mij]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Ibland har man "tur" och kan skylla på värmen.. :)

Var faktiskt på den funktionen men fick upp ERROR och att filerna inte var av samma "typ". Blev likadant denna gång. Får alltså konvertera om dom i nå´t annat program innan jag mixar ihop dom. Typiskt idag när man bara vill stänga datorn och istället duscha kallt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skulle kunna prova är att i VirtualDub konvertera de olika filerna till en annan typ av avi, så att dom använder samma codec.

 

Jag kan rekommendera Indeo 5.10 som finns i VirtualDub.

 

bör det räknas som samma typ, och därmed fungera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Mij!

 

Tack för nytt tips...men jag har redan fixat till filerna så de gick att få ihop till en stor avi-fil ( det var inga problem att lägga ihop tre filer efter varandra ). Men inte sjutton går det att få min dvd-spelare att loopa/upprepa SVCD-skivan.Är det någon som vet hur man gör det? Har testat att bränna både med och utan meny. Är det något annat jag glömt i värmen...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mij!

 

TACK än en gång!

Tycks snarare vara själva DVD-spelaren som måste klara att loopa alla typer av filmfiler. Många DVD-spelare har visst problem med repeat/loop/upprepa titlar/hela DVD/VCD om de är brända på CD. Får istället lägga in så många av filerna som får plats på en CD efter varandra för nu orkar jag inte grubbla mer på det här problemet idag...

 

Ha en riktigt SKÖN HELG!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att det är så det förhåller sig.

Har aldrig satt mig in i det.

 

Tack, jag önskar dig också en skön och trevlig helg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Tänkte bara tala om att med Ulead Movie Factory 2 gick det att få en Auto-Repeat på SVCD-skivan med filmfilen. Hittade funktionen efter några timmars paus/vila från datorn... :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...