Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 2000 hänger sig efter Frontpage installatio


PerClaesson

Rekommendera Poster

PerClaesson

Hej!

Jag har precis installerat Frontpage 2000 på Office 2000 premium. Efter installationen hänger sig alla andra office program utan just Frontpage.

Problemet kommer direkt vi start av tex Word så fort programmet startas så avslutas det automatiskt! Jag har provat att avinstallera Frontpage och sedan installera om övriga office, jag har också installerat om windows 2000, inget hjälper!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

EXAKT samma sak händer för mig, så fort t ex outlook är färdigöppnat stängs det ner. Med den skillnaden att jag trodde felet blev när jag installerade SR-1. Är det nån som har någon idé om hur man ska göra? Även jag har intallerat om...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jakob, beskriver, att Outlook hänger sig och stängs ner, hände mig åxå.

 

Jag installerade om office 2K men outlook stängde ner sig ändå, sen när jag började att tänka, så låg mitt problem i att när jag installerade Norton antivirus, och valde att denne skulle skanna all inkommande mail, så det var när skanningen skedde, som outlook for i backen. Så jag tog bort norton och office, men ändå så fort jag installerade tillbaka office, så fanns det valet att skanningen skulle ske kvar, så inget hjälpte, för det djä**iga i det hela var att outlook dog innan jag hann gå in i det och ändra inställningarna......,,så min lösning var tyvärr bara att formatera. Så när allt var tillbaka så tog jag inte skanning som val, och vips allt fungerade!!

 

 

_______________________________________

Trassla inte till saken genom att komma

dragande med fakta.

/Groucho Marx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Men det måste finnas något sätt att få bort det i alla fall. Jag har varken Norton Antivirus eller något annat virusprogram. Kan det vara någon sak som ingick i SR-1 kankse?

 

När jag funderar på lösning kommer saker som registret, speciella filer och uppdateringar upp... någon idé om vad som kan fungera? Någon mer måste vara expert på ämnet eftersom vi nu är tre som haft problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Conny Lundgren

Har du installerat SP1 så händer det här om man kör på ett serienummer som är "fusk" dvs genererat fram, det visade sig nämligen att de vanligen spridda serienummerna till piratversionerna av office 2000 var gernerade så MS fixade algoritmen till SP1.. det finns fixar för problemet..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...