Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min TP 600 fick en kallsup!


mr.B

Rekommendera Poster

Jag har spillt juice pa tangentbordet (TROTS att det uttryckligen star i manualen att man inte ska gora sa, he-heeh) pa min IBM Thinkpad 600, och nu har vissa tangenter slutat fungera. Jag har kort en hardvarucheck med det medfoljande maskinvarukontrollprogrammet, och det visar att moderkortet funkar som det ska. Kan det vara nagon sorts kortslutning? Dock ar det j-ligt irriterande att inte kunna anvanda datorn till det den ar avsedd for, och jag undrar om det gar att gora nagot at problemet. Vart skall jag vanda mig? Garantin har gatt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget annat att göra än att köpa ett nytt tangentbord. De är så pass känsliga att en enda droppe vätska kan förstöra det. Vatten kan gå ok, men klibbiga drycker är värre.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid montera isär tangentbordsdelen. Jag har dock ingen erfarenhet av bärbara - men ett membrantangentbord till en stationär går med lite vilja och envishet att "diska" rent efter kladdigt spill (förutsatt att man plockar isär det helt inklusive alla ev. lager med plastfilm/kontaktlister) Dock kan det vara rätt besvärligt att få det helt rent - men det brukar gå.

 

Jag spillde juh apelsinsaft på min gamla Amiga1200's externa hårddisk (som var en intern som bara låg på bordet) och den överlevde. Den började juh t.o.m lukta gott efter det :)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...