Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-LINK 604 PROBLEM


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har 2 burkar med w2k pro. som är kopplade till di-604 som i sin tur är kopplad till ett ADSL modem, Burkarna ser varrandra i LAN och router har kontakt med ADSL modemet, får sjysst IP adress och allt men trots det kommer ingen av burkarna ut på nätet (internet) är det någon som räkat ut för detta och kan lösningen, det känns som jag provat allt, men vet att det är nåt jag missar men vet ej vad, tacksam för snabbt svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, att komma ut på Internet gick utan problem, något svårare var det att få igång nätverket internt.

Har du tittat på Dlink's hemsida och den hjälp som finns under Support och för DI-604? Så att du har samtliga inställningar rätt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När jag skulle installera mitt nätverk med D-Link 604 var jag lite fundersam efter att ha läst de många frågorna som ställts i forumet. Men det funkade A.S.A.P med Internet, tog lite längre tid att få igång nätverket. Måste erkänna att jag inte ens gjorde någon Setup Wizard för Routern utan kopplade bara ihop datorerna med Routern och Routern till mitt ADSL-modem. Sedan lät jag Routern dela ut IP-adresser m.m och vips fungerade det. Tror inte att jag bara "hade tur" : ).

Vore jag du skulle jag ta bort D-link från datorerna och installera om alltihop och inte göra några egna inställningar/Setup och se om det fungerar då. Gör det inte det så kör D-Links Setup Wizard...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
MiniProppen

Ja vad skall man säga...verkar som att alla som äger en D-Link har problem med den....(No Hard Fellings) men kolla lite runt i Forumet så fattar ni vad jag menar...

Netgear RP 614 är överlägsen i allt från användarvänlighet, funktionalitet till support!!

 

Bara vad jag tycker..

MiniProppen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...