Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Föräldrakontroll


undrar

Rekommendera Poster

Någon som vet något bra program (mjukvara) till föräldrakontroll (eller Parental control som det också heter). Jag har en DI-604, det skulle visst vara möjligt att även styra den med någon typ av "föräldrakontrollfilter" någon som vet hur man gör detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du gör via DI-604 bör stå i manualen.

 

Har du inte den finns det att ladda ner på deras sida.

 

Annars kan man delvis styra det via inställningarna till Internet Explorer.

Vidare finns möjligheten i den nya versionen av Zone Alarm, det finns i Outpost Firewall och säkert i andra med.

 

Har även hört om ett program som heter Net Nanny, men vet inte hur det är.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Mij, om jag börjar med routern så säger DLink att de har en föräldrakontroll funktion, men i manualen (den som finns på nätet) hittar jag inget mer än MAC Address Control som skulle kunna styra olika användare till olika rättigheter (vet inte om det är detta de menar), men det ser ut att det enda man kan styra är om man ska kunna ha tillgång till internet eller inte - inte att man inte får söka viss information eller liknade, men det måste kanske till en särskild mjukvarufilter för det?

 

Du nämner ZoneAlarm, jag har gratisvarianten av senare typ, men jag hittar ingen funktion där heller, mer än man kan stoppa användandet av internet.

 

Då återstår Internet Explorer, vad kan den? Kan den något som jag är ute efter, eller kanske måste man söka efter en speciell programvara?

 

Jag var och letade efter något på download och det finns många olika varianter med olika nivåer av användarmöjligheter, kanske är det något sånt som behövs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheterna i Explorern har jag för mig är begränsade till visst innehåll, och att man inte kan spärra vissa siter.

 

Beträffande DI-604 så har jag inte läst manualen, men jag anser inte det vara "Parental Control" eller "Webfiltering" om man bara kan tillåta eller neka.

Står det ingenting om DNS eller liknande?

 

ZoneAlarm har nyligen släppt version 3.7.159 med webfiltering, har dock inte testat den själv.

 

Vidare finns, som jag sa Outpost firewall, gratisversionen fanns med på senaste skivan.

 

Där finns också webfiltering, men för att kunna använda lösenord, vilket krävs om det skall vara någon mening med det, måste man ha betalversionen.

 

Vidare kan du söka på http://www.google.com efter NetNanny.

Andra sökord kan vara

"parental control" och webfiltering.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Utan att installera en speciell mjukvara så ser det ut som att Explorers spärr skulle kunna vara ett alternativ, jag har hittat hur man gör men har inte testat ännu. Tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...