Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

QT = ???


tjoff

Rekommendera Poster

QuickTime.. har alltid undrat varför någon skulle envisas om att anvädna detta program eller .mov formatet...

 

jag snackar nu enbart om det ulrtrasugiga formatet och spelaren...

 

det är krävande, som fan... jag laddade ner en cool trailer på www.finalfantasy.com (datagjord ´film på g i sommar) laddade ner 640*480 varianten och fastnade för rekommendationerna...

 

600 mzh för en PC ?!

 

en DivX film som är så fan så mycket mindre kräver ju inte ens 450 mzh (i högre upplösning)...

 

spelaren.. kan man ens köra filmen i full-screen ??

jag vill ha FULL screen och inte en kant runt hela skiten...

 

är det så svårt ?

 

antar att man kan fixa det där med full-screen eller måste jag ha 3000 mzh ?

 

vill också påpeka på RealPlayer som var bra när det kom för sådär 3 år sedan (då jag började med det iaf) men nu krashar ju programmet datorn hela tiden, även när man inte använde det.. har haft samma problem på 3 datorer samt mina kompisars datorer... varför släpper man sån programvara ?

 

man vet ju att alla kommer svära och förbanna alla sidor med dessa urusla format..

 

Blir så trött på de som säger att RP rockar bara för att de har sett en bra film i formatet. Programvaran suger !

 

Tjoff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QuickTime.. har alltid undrat varför någon skulle envisas om att anvädna detta program eller .mov formatet

 

QT är inget format utan en arkitektur, dom olika codecarna arbetar i olika format därför kan en QtT film lika gärna vara tex Mpeg2. Du kan aldrig skylla på QT utan måste skylla på dom olika codecarna, som lika gärna kan komma från ett annat företag tex. MicroSoft. För att svara på din fråga: Därför att QT är den bästa arkitekturen...

 

det är krävande, som fan... jag laddade ner en cool trailer på www.finalfantasy.com (datagjord ´film på g i sommar) laddade ner 640*480 varianten och fastnade för rekommendationerna...

 

Så synd för dig då.. gick i full framerate full skärm(640x384 interpolerat till en 800x600) utan drops på min G4/400..

 

en DivX film som är så fan så mycket mindre kräver ju inte ens 450 mzh (i högre upplösning)

 

åter igen DivX är ingen stanrdiserad codec utan ett hack på MS MPEG 4v2 vilken är tre generationer gammal. Filmen du såg var kodad i sorenson Video 2(som inte är den bästa) men om ett par veckor kommer Video 3 som är otroligt mycket bättre än Video 2.. DivX suger fett..

 

spelaren.. kan man ens köra filmen i full-screen ??

jag vill ha FULL screen och inte en kant runt hela skiten...

 

Vad fan dillar du om, QT har gått i fullskärm sedan Pc-nissarna hade Dos och 286. Reserverar mig för att gratis versionen kanske inte går i fullskärm, jag har kört Pro-versionen sedan QT3.

 

antar att man kan fixa det där med full-screen eller måste jag ha 3000 mzh ?

 

Nä en 266Mhz G3 bör räcka!!

 

Blir så trött på de som säger att RP rockar bara för att de har sett en bra film i formatet. Programvaran suger !

 

Håller med

 

/nix

 

No fat chicks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men codecen som QT använder för att spela upp .mov filmer suger då... det är ju deras egna format vilket räknade in när jag sa spelaren...

 

jag har en 900 mzhare och jag upptäckte inte att något gick fel på filmen men att sätta rekommendationerna på 600 mzh för en 640*480 film är ju att ta i.

 

jag har ingen aning om hur bra pro versionen är eller hur mycket bättre programmet är på mac (vilket jag hoppas att det är)

 

Divx är i dagens läge att av de bästa formaten när man vill komptimera filmer tycker jag.. däremot utvecklas nu 3ivx och några andra divx-varianter som kommer krossa divx...

 

men du kan väl inte tycka att divx suger ?.. högre upplösning enklare att köra mycket mindre filer... vad är nackdelen ?

 

det du säger om att Divx är ett hack på MS MPEG 4v2 sätter jag inget emot, förundras bara hur ett sådant format/codec fungerar bättre än quicktimes codec (för .mov filer iaf)..

 

Tjoff

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...