Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installerade kort


Maria E

Rekommendera Poster

Hur vet man vad man har för kort i datorn utan att behöva öppna den. Även om man öppnar datorn och tittar efter så finns det ju olika sorter av samma kort tex scsi kort. Min pappa har en dator som han har varit tvungen att formatera om och vad man har för kort i datorn sysns ju i enhetshanteraren men först när programvaran till korten är installerade. Finns det några bra program för att säkert kolla detta? Program som även visar vilken sorts kort det ska var. Det finns ju olika typer av samma kort tex scsi-kort.

/Mvh Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på hemsidan och laddat ner den teckniska versioner som heter Tech nånting för Windows 98 men det visade sej bara vara en dokumentfil :-(

Jag har sökt på download på sidan och trodde jag laddade hem programmet men icke :-(

Någon som kan hjälpa mej mera så jag kan ladda hem programmet åt mej och pappa. / Mvh Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 years later...

Värst vad länge inlägg finns kvar här. Kul att läsa lite gamla inlägg som man har skrivit. Detta inlägg lagrade jag nog på en cd-r när jag hade skrivit det men detta är nog borta... Jag som trodde då att vanliga cd-r var det perfekta lagringsmediat. Det stod ju så i böckerna som jag hittade på datamässa då. Då hade jag inte upptäckt cd-check . Jag visste inte heller om att det fanns arkiv-skivor. Det kanske inte fanns på den tiden? Men bandstationer fanns då. Det har funnits länge. Min första bandstation som jag fick köpa begagnad hade band på 40 MB 1992. Efter min bandstation fick jag en syquest.  Jag höll på att förlora mina äldsta filer därför att jag tappade bort en sladd till min bandstation. Som tur var hade jag mycket filer på disketter. Dessa sladdar fanns bara att köpa i USA. De var olagliga att köpa här i Sverige. Nu har jag lagrat många av mina äldsta filer på arkiv DVD-r och även vinyl-cd-r. Vinyl-cd-r har jag ännu inte fått fel på. Kolla dessa nån gång per år om de används mycket. De håller inte hur länge som helst. Arkiv CD-r och DVD-r förstörs bara om hunden tar dem eller om man kör över dem med stolen t.e.x. De kan också förstöras om man får kladd på skivan. Om man har nyss har smörjt in händerna och tar i skivan kan det bli en fläck på den som inte går bort om man sköljer av skivan med vatten. Det kan även påverka skivans kvalite. Jag har inte testat. Jag tog bara och kopierade over till en ny skiva.  

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...