Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredbandsdelare NetGear RP614


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej undrar om någon har erfarenhet av en NetGear RP614 10/100Mbit Firewall Router 4x10/100 LAN 10Mbit WAN Halv duplex. Om den funkar bra till Comhem bredband och Spray Adsl.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

 

Jag har en sån men är nog inte 100% nöjd. Den funkar säkert jättebra för den som bara surfar på internet men för den som hostar en server och gärna använder fildelningsprogram o dyl så funkar wan-interfacet bara ett tag, sen måste man starta om den.

 

Hur den funkar med comhem och spray vet jag inte.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ericssonr310s ericssonr310s

den är okej för surfa

men hur den funkar med Comhem eller spray vet jag inte heller efter som att jag har bostream

funkar mycket bra på bostream´s nät har aldrig hafte problem med den

uptime över 100timmar utan problem

det ända jag vet är att Comhem och Spray Adsl inte använder samma teknik för internet,Gillar spel och musik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej !

Jag har en sådan och har Telenordia..funkar hur bra som helst..

En kompis har den och comhem och det funkar lika bra där..

En sak till...det går lika bra att surfa som att hosta mm mm , bara man vet hur man skall ställa in den.. ;-)

Lycka till!!

Mini...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst idgadmin

Funkar bra om man kan ställa in den (RP614) ja... Hur gör man det? Blir inte klok på alla ip-adresser. Nån som kan upplysa mig (& andra)? Internet- och fildelningen funkar fint för mina 3 PC. Kazaa & ftp likaså men inte DirectConnect/DC++ eller spel som HOMM 3/4. Har provat dela ut portar men inte lyckats.

 

SIP!

Pellelain

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...