Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

snabba streck i bildskärmen


Slim Shady

Rekommendera Poster

Slim Shady

Är det någon här som har Monitorn Samsung SyncMaster 1100p Plus 21"? Vet ni hur man får så bra form som möjligt så att det täcker hela rutan så passande som möjligt. Det var en till sak, varför kommer det hela tiden ett snabbt streck på bildskärmen, detta kom när jag köpte ett V7700 GeForce 2 GTS 32 MB och innan hade jag Riva TNT kort, då var det aldrig sådana sträck i bildskärmen, vet någon vad som är felet? Har någon annan haft ett liknande problem med det här grafikkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Skapad
  • Senaste svar
Slim Shady

Jo det tror jag säkert att det hinner med, jag tror att det kan bero på en massa inställningar som måste göras för att det ska ta bort strecken. Men hur man gör vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med snabba streck? När visas de? Vid pekarförflyttelse? Isf beror det garanterat på drivrutinerna till kortet... prövat att dra ner "hardware accel." ett snäpp under display settings / settings / advanced / troubleshooting ?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

De snabba strecken dyker upp när som helst utan att jag ej rör någon ting. Jag kanske ska testa att dra ner på det (hardware accel.), men kan det inte ha med uppdateringsintervallen att göra? Just nu står uppdateringsintervallen på optimal. Men om man ska dra ner den under 75 Hz så blir det ju hur dålig grafik som möjligt. Och det är då strecken kommer mer sällan.

 

PS. Det kommer ej när jag spelar dataspel DS

 

[inlägget ändrat 2001-05-03 11:52:42 av Slim Shady]

[inlägget ändrat 2001-05-03 11:53:05 av Slim Shady]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, det är väl inte de berömda "raster" linjerna du talar om ?

 

Vissa skärmar har ju dessa.

 

Om det inte är det så har du nog ett liknande problem som jag har med min skärm, jag får vita linjer över hela skärmen ibland men det kan gå veckor emellan vilket är rätt skumt.

 

Precis som du säger är det aldrig i spel.

 

För min del tror jag det är skärmen det är fel på, tyvärr har jag ingen (fungerande) garanti då jag köpte den från 24IT precis innan de gick i KK.

 

Min skärm är en 17" Hyundai DeluxScan 7770.

 

Hur som helst, jag har lärt mig leva med det, ska väl köpa en ny skärm snart iallafall.

 

/plundin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

för min del vet jag att det är något med grafikkortet att göra, för när jagb hade Riva TNT så blev det aldrig så. Innan jag köpte 21" monitorn så hade jag en 17" med detta grafikkort och det var samma sak där. Så troligtvis är det grafikkortet som är något fel med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Weyland jag prövade att dra ner på hårdvaruaccelerationen som du sa och just nu efter fem minuter har det ej varit några "raster" som det heter istället för snabba streck. Men när man drar ner på maskinvaruaccelerationen, är det nåt som försämras då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt drar man ner på det reglaget för att se om det är problem med drivrutinerna. Om det hjälper att dra ner reglaget så bör du se dig om efter nyare drivrutiner till grafikkortet. Drar du ner den ett snäpp så försämras inget nämnvärt.

 

/Weyland

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka menar du då? ASUS drivrutiner eller någon av NVIDIAs referensserier? Isf vilken? Det finns tyvärr en uppsjö "senaste" och många är läckta betor som snarare fungerar sämre än föregångaren. Vilket OS kör du förresten? Under Windows2000 rekommenderar jag fortfarande NVIDIA 6.34 som absolut stabilast och mest pålitliga version. (ja, jag vet - den är gammal. 7.52 fungerar hyfsat också).

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Jag har Asus senaste drivrutiner, versionen är 6.31c och det är ej en beta, jag laddar aldrig ner några betaversioner till denna dator. Jag har Windows 98/SE som OS.

 

[inlägget ändrat 2001-05-04 23:15:09 av Slim Shady]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag anser att 11.01 är den bästa drivrutinen... snabb och stabil.

 

 

 

I hurt myself today to see if I still feel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Adressen fanns inte! Men jag har ju redan den senaste drivrutinen från Asus och det är den bästa säger de flesta. Det verkar som om ingen kan lösa detta problem med rasterna i monitorn, så det får väl bli ett "proffs" som får fixa det här och inga amatörer, det här forumet suger lika mycket som peter's data & teleshop tamejfan! hälsn. en arg och förbannad tonåring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Jag kommer ej att skriva ett endaste inlägg i det här forumet något mer för ingenting som jag har velat ha reda på kan ingen fixa. Alltså det här forumet har jag ingen nytta av eftersom den inte fyller någon funktion för mig. Hälsn. En som har "tröttnat" rejält.

 

Kan ingen ta bort mitt användarnamn från det här fucking knulliga horforumet innan jag blir galen!!!!!!!!!

[inlägget ändrat 2001-05-05 00:46:01 av Slim Shady]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reactor är nere just nu - vad trodde du, att jag ljög? Leta själv då, len - hur svårt är det att skriva "+detonator +download" i Altavista? Tror alla som postar här borde tvingas gå en grundkurs i internetsökning först!

 

Jag kör själv ett V7700 på andra burken - ASUS drivrutiner, även de senaste ifrån FTP'n, är juh inget att ha alls...

 

...försvinn vetja! med den attityden liksom... suck - dagens kidz asså... ;)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"... suck - dagens kidz asså..."

 

alla som är under 25 är kids, eller hur weyland? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla som är under 25 är kids, eller hur weyland? ;)

 

Nej, jag tänkte nog mer under 15 ärligt talat ;]

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nej, jag tänkte nog mer under 15 ärligt talat ;]"

 

Hmm...kunde nästan tänka mig det ;-D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Jag fattar inte varför morsknullaren Weyland svarar på alla frågorna utan att klara av att ha rätt på en endaste fråga som någonsin har ställts, det kallar jag "AMATÖRMÄSSIGT" eller ska jag bokstavera det för dig "A-M-A-T-Ö-R-M-Ä-S-S-I-G-T"! SÅDÄR DÅ VART DET DÄR AVKLARAT DIN LILLA MUPP! JAG ÄR 18 ÅR INTE UNDER 15! ÖH DU, SLUTA JIDDRA BÖRJA TROLLA!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slim Shady

Det varade inte mer än en halvtimme att dra ner på maskinvaruaccelerationen och dessutom skrev han ju på engelska. Så det så! Nån som vet något bättre forum än det här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blekis ®
Det varade inte mer än en halvtimme att dra ner på maskinvaruaccelerationen och dessutom skrev han ju på engelska. Så det så! Nån som vet något bättre forum än det här?

 

Massor. Fast det lär ingen berätta för dig :P Kanske skulle lära dig engelska, bla. ? Din lilla inavlade bonn-läppj-l ! :7/ *FÖRSVINN*

 

("Slim Shady"= vilket skämt ! Eminem är ju skärpt...)

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte begripa varför man lägger ner tid på ett forum om man inte tycker det är bra...

 

Till alla er andra: Keep up the good work!!!

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...