Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fffe*******.tmp-filer i Windowsmappen?


Mejram

Rekommendera Poster

Hejsan!

Igår hittade jag plötsligt ett femtiotal filer som låg direkt i Windows-mappen. Det är .tmp-filer ( borde inte dom ha hamnat i TEMP-mappen ? ) som alla börjar på fffe och sedan kommer en lång rad siffror och bokstäver i olika kombinationer. Ingen av filerna innehåller någon data ( = de är på 0 Kb ), men jag undrar vad det är och varför de uppstått överhuvudtaget??? Någon som vet?

P.S. När jag kollade idag igen fanns det 4 nya liknande filer som börjar på fffd och fffe...

[inlägget ändrat 2002-11-06 14:21:10 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Windows kanske leker lite.

 

Skämt åtsidå det kanske kan var någe virus jag har alldrig råkat ut för detta.

 

Molle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad filerna är för något, men för att förhindra att .tmp-filer hamnar i windows mappen så kan du skriva in kommandot SET TEMP=C:\temp (byt ut C:\temp mot valfri mapp och enhet) i Autoexec.bat

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Tror inte det är något virus då jag scannat med Norton ( vilket jag har aktivt hela tiden )+ att jag gick upp på nätet och gjorde en extra scanning därifrån.

Kollade idag igen och det verkar som det skapas två fff****.tmp-filer varje gång jag startar datorn. Varför kan man ju undra???

Ska testa att ändra raden i Autoexec.bat. Tack för tipset!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, har du Officepaketet installerat?

Jag har haft liknande filer men i roten på C:\, hade för mig att det var indexeringsfiler från office snabbsökningsfunktion.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej "SYS 64738"!

Tack för det nya tipset!

Jag gjorde ändringen i Autoexec.bat men tyvärr dyker fff****-filerna upp ändå. Nej, jag har inte hela Office-paketet bara OEM-versioner av Word & Works 2000.

Det underliga är att det här började för ca. 1 månad sedan och jag har haft datorn i snart ett år. Något jag gjort/installerat måste ha fått den här konsekvensen. Frågan är bara vad???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har du windows 98 se? Har för mig att det ska vara ett vanligt problem i detta op system. Hade det själv hemma när jag hade win 98 se. På jobbet har vi dock inte detta problem på våra win 98-datorer. Vad det beror på vet jag inte, men testa att uppdatera genom windows update.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

TACK för länken. Trots att jag kör ME och inte 95/98 så hjälpte det att bocka i "Inaktivera felsökningsprogram för skript". Nu slipper jag alla dessa fffe*****.tmp filer...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...