Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hur gör jag för att installera ett externt modem

i XP HOME. Jag misstänker att det interna modemet är trasigt, jag får ingen kontakt med huvuddatorn.

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det interna modemet kan vara bra att inaktivera innan du installerar det externa annars kan det bli lite konflikter mellan dessa ....för att inaktivera ditt interna Start-> högerklicka på den här datorn -> Egenskaper -> maskinvara -> Enhetshanteraren -> klicka på pluset framför modem -> markera ditt modem som borde ligga där och högerkicka på det och välj inaktivera.

 

starta om datorn!

 

Annat alternativ är att du monterar ur kortet.

 

När du ska installera det externa så är det lite olika beronde vilken anslutning du har till modemet USB/com

 

Install

*com

Sätt i alla kablar tll modemet och slå på det ..starta datorn och den hittar ditt modem innan windows startar "ny maskinvara har hittats" stoppa i din skiva som följde med modemet och välj installera automatiskt och välj att den ska leta på din cd-rom

 

*Usb

Sätt i din medföljande skiva och om den inte autostartar så öppna skivan via den här daorn ..klicka på installera drivrutiner/modemet och följ anvisningarna, starta om datorn om du får uppmaning att göra det .. annars stoppa in kabeln i datorn och sen är det installerat

 

Lycka till! / jimmy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...