Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Senaste dokument


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Det har blivit knöligare att radera senaste använda filerna i Startmenyns Dokument? Hur kan man avaktivera denna information?

Svennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Vad har du för operativsystem (windows) och är det funktionen "Senast använda dokument" som du menar?

Mvh Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill se alternativet i Start-menyn gör följande:

Högerklicka Startknappen-->Egenskaper-->Start-menyn-->Anpassa-->Avancerat. Bocka ur rutan för "Visa lista över senast använda dokument" så försvinner alternativet "Senaste dokument" från startmenyn. Vill du ha tillbaka funktionen är det bara att bocka i rutan igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej, tack för svaret!

Windows XP. Ja, Senast använda dokument heter det, fast jag vill helst fortsätta med den klassiska startmenyn och då verkar det vara tji. Det fungerar tydligen om man byter till den nya varianten så det får väl bli så då...

 

 

Mvh

esso i Västerås

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej Ebba Grön och tack för svaret!

 

Ja, avmarkera "Visa senast använda dokument" går ju bra i den nya startmenyn, fast jag vill ju helst fortsätta med den klassiska startmenyn och då verkar det vara tji...

Om du har tips om det också så tar jag tacksamt emot det!

 

Mvh esso

 

 

Mvh

esso i Västerås

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé som jag testat med den klassiska menyn är att högerklicka på Start-knappen-->Egenskaper-->Start-menyn-->Anpassa-->Avancerat. Då får du upp utforskaren och där kan du ta bort Senast använda dokument. Då får du en fråga om du vill ta bort "Recent". Jag svarade ja och sedan ser jag inte senast använda dokument i den klassiska Start-menyn. Under dokument där finns då "Mina dokument" och "Mina bilder". Gör du på detta sätt så är du av med senaste dokument-funktionen. Så jag rekommenderar inte dig att göra det. Borde finnas något register-hack för detta. Återkommer om jag skulle hitta ett sådant.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...