Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
reisto

Mina dokument

Rekommendera Poster

reisto

Kan man peka om katalogen "Mina dokument" så den i stället ligger på min E:Det skulle förenkla vid backupper och ominstallationer, då man kan "sopa rent" på C: utan att förlora något viktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mejram

Det är bara att flytta över hela mappen Mina dokument till E:. Glöm bara inte att högerklicka på Mina dokument-ikonen på skrivbordet för att skriva in nya sökvägen E:\Mina dokument.

Annars kan man helt enkelt skapa en ny mapp på E-enheten ( t.ex Mina dokument 2 ) och ha två mappar att spara det man vill ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
reisto

Blir alla pekare i registret och andra ställen uppdaterade om jag bara flyttar mappen till E:?

Mina dokument dyker ju upp som default på en massa ställen i Windows. Tex. i Utforskarens träd som en egen enhet i hop med "Den här datorn" och "Skrivbordet"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mejram

Om du högerklickar på ikonen "Mina dokument" på skrivbordet och ändrar sökvägen till E:\Mina dokument och klickar verkställ ( du får även frågan om du vill flytta över allt innehåll till den nya Mina dokument-mappen på enhet E ) så ska även Mina dokument i trädet i Utforskaren m.m. följa den inställningen = E:\. Eventuellt kan manuella inställningar som gjorts för att spara dokument i Mina dokument inte "fatta" ändringen, men det vet jag inte. Programsökvägar (Apps )ändrar man enkelt i Registret.

Som det tidigare inlägget föreslog så kanske TweakUI gör ett grundligare jobb...???

Lycka till!

[inlägget ändrat 2002-09-27 10:31:03 av Mejram]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...