Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säger bara Telia har gjort det igen...


rockabilly65

Rekommendera Poster

rockabilly65

Utdrag ur mitt brev till ComHem, får se om de svarar innan år 2010.

 

"Det tidigare priset på 200 kronor i månaden sattes i den konkurrenssituation som rådde på marknaden då tjänsten introducerades för drygt ett år sedan".

 

Min fråga till ComHem: Ni kommer naturligtvis att uppgradera hastigheten också då? Jag menar att ni även nu vill jämföra er med era konkurenrter i hastighet och inte bara prismässigt.

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-04-12 22:08:47 av rockabilly65]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Telia låter andra leverantörer tx BoNet sälja bredband tjänster med lägre avgifter fast med högre hastigheter (2,5Mbit)för 249kr , varför? klart att Telia tjänar pengar! av 249 kr i månaden som jag betalar till BoNet (för min internet uppkoppling) drygt 200 kr är telias del av kakan . dvs säga det finns inga konkurenter till Telia på svenska marknaden Telia lever på andras bekostnad. Snart kommer BoNet att höja avgiften pgv att telia vill suga upp ännu mer pengar från folket.

En sån monopol på svenska marknaden måste kapas bort för evigt.

 

 

[inlägget ändrat 2001-04-13 12:50:29 av Master 2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staten får helt enkelt ta tillbaka telenätet och hyra ut det till självkostnadspris. Felia kommer att fortsätta förstörelsen om de får behålla nätet.

 

 

Konkurrens är bättre än monopol och plattformsoberoende Internet är bättre än MS-Net (sidor som enbart fungerar i IE).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar när alla andra bolag kommer att höja? För ni ska inte tror att priserna kommer ligga kvar på 200/250 kr/månad. Snart har nog alla bolag höjt till 300 kr eller mer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...