Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konstig FTP


Digital-Science

Rekommendera Poster

Digital-Science

Jag har ett ftp program under 2000 men problemet är att det bara fungerar i ca 10min sedan kan jag inte conencta längre! kan någon ge mig en förklaring till varför och om det går att rätta till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh - du kan juh börja med att tala om för oss vilket ftp-program du använder? Och om nå't annat lägger av samtidigt?

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Digital-Science

Jag använder Bulletproof FTP server föredetta G6ftp server. Nej det är inget annat som slutar att fungera. Ftp programet är fortfarande igång och visar inga fel, men jag kan ändå inte connecta till ftp:en. Jag kan inte säga så mycket mer! För jag vet inte mer själv. Men kan man på nått sätt se vad som skulle kunna vara felet så är jag tacksam för upplysningar om hur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså du menar en lokal ftpserver? Det var juh en annan sak.. varför använder du inte IIS? Eller WarFTPd?

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Digital-Science

Jag provade IIS´s ftpserver och blev mycket besviken, det var en av de sämsta jag prövat. Däremot är G6 eller numera Bulletproof ett av de mest använda ftpservrarna...

Men du har inget bra svar på varför det krånglar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope - tror jag kört bulletproof på nå'n gammal dator på ett företag, det sög iaf phett då....

 

...så jag antog att det var ett problem med din programvara. Det är inte en demoversion som slutar fungera efter 10min då? Pröva warftpd...

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...