Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netscape-problem med ASP


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag har en hemsida kopplad till en access-databas via ASP(VBscript). Detta fungerar utmärkt med Internet Explorer (4 och 5), men när jag försökte få fram poster från databasen med Netscape 4, så fick jag följande felmeddelande:

 

"HTTP Error 400

 

400 Bad Request

 

Due to malformed syntax, the request could not be understood by the server. The client should not repeat the request without

modifications."

 

Vad kan detta bero på?

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Rundberg

Detta skulle kunna bero på att Netscape har lite problem med att läsa ASP ibland. Grundorsaken till detta är att ASP är utvecklat av Microsoft, som tar fram och använder sina egna standarder.

När du jobbar med ASP försök att bara använda Microsoft-saker så mycket som går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att det är så, men man vill ju inte inskränka sig till att ENDAST IE-användare kan se ens sidor!

 

Enligt en bok jag läst (ASP och databaser på Internet av Jesper Ek mfl) fungerar inte VBscript (som vi använt) i Netscape-läsare, men detta påstående har dementerats från ett par andra håll, så hur ligger det egentligen till?

 

Kan jag använda VBscript och ändå vara "säker" på att även Netscape-användare kan se mina sidor? Om ja, är det någon annan som stött på samma problem som vi har och hur har ni löst det i så fall?

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Lundkvist

Det enda som jag stött på är att Netscape krävde lösenord för att komma in på sidan. Det berodde dock på att IUSR_ lösenordet var fel på servern men IE hade på något underligt sätt "cachat" det och kom in ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fixat nu!! Netscape gillar tydligen inte mellanslag i ett namnvärde och det var där felet låg...

 

Tack för svaren iaf!

 

//Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...