Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 5 Låsa sida för allmän visning


LarsNilsson

Rekommendera Poster

LarsNilsson

Om jag vill ställa upp en dator på offentlig plats och göra det omöjligt för folk att surfa på nån annan sida än min egen hur??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatsKarlsson

Hej!

 

Du kan börja med att se till så internet inte är tillgängligt...och göra din sida tillgänglig offline.

Beror på hur avancerad den är, tex måsta hämta data ur databaser etc.

Nån annan vet säkert mer.

 

MVH / Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning som kanske fungerar (Har ej provat). Om du skriver in en felaktig DNS server på datorn. Men de sidor som får besökas lägger du in i din "hosts" fil. Om de surfar in på sidor som inte är angivna i hosts filen kommer de inte att hittas(eftersom att DNS servern är felaktig. Men de sidor som får besökas får sina DNS namn från hosts filen och kan därför besökas utan problem.

 

 

Detta är något jag inte har provat. Det är även en mycket enkel lösning som tar max 5 min att sätta upp. Om du provar detta så skriv gärna några rader om hur det gick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

En annan lite jobbigare variant, men som fungerar är att sätta upp en proxyserver som enbart tillåter surfning till den egna url:en... Detta kräver ju dock att man har 2 burkar, en för proxyn å en för browsern. Men å andra sidan finns det ingen möjlighet för den som browsar att försöka "hacka" sig förbi url begränsningen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JessikaJonsson

Var skriver man in DNS servern? Är det i egenskaper för nätverket och TCP/IP eller är det på uppkopplingens egenskaper. Får det nämligen inte att fungera.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...