Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dataprince


Peter

Rekommendera Poster

Kommer att utses till Sveriges sämsta dataförsäljare.

 

Köp inte datorer där, de säljer bara skit varor, köpte en dator hos de för 8 månader sen, och har haft problem med den sen dess.

 

Någon del på datorn kraschar varje månad, dessutom får man inge hjälp. de skickar en vidare hela tiden.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Datorer som inte håller i ojordat är skräp...

skulle bara säga det, jag har kört min p2/300 i ojordat i ett och ett halvt år, och en 486/33 i snart 6 år...ingenting har gått sönder pga att jag har kört ojordat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Ulf Johansson

Hej!

Jag vill bara att du ska lägga märke till att en dator alltid ska anslutas till jordade uttag.

Alla datorer som säljs i Sverige ska enligt lag vara CE testade och godkända för att överhuvudtaget få säljas. Detta för att datorn inte ska vara skadlig för människor eller andra saket, t.ex. mobiltelefoner. Den ska heller inte vara påverkbar utifrån av normal strålning.

En CE märkning av datorn har som utgångspunkt att datorn alltid är kopplad till jordade uttag för att garantierna för elsäkerhet ska uppfyllas.

Om nu din dator skulle orsaka t.ex. en brand eller liknande så finns det risk att försäkringar ej täcker skadorna.

 

Jag har själv haft min dator ojordad och ignorerat allt sånthär men jag har dragit in jordade uttag i datarummet nu.

 

Att komma med ett påstående om att "Datorer som inte håller i ojordat är skräp" tycker jag är ganska dumt och visar på en stor okunnighet.

 

Ta en titt på den här länken!

http://www.stis.hb.se/Lankar/ce-markning.htm

 

Hoppas du inte tar illa vid dig av lite kritik!

 

MVH // Uffe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 3 months later...

Dataprince är förvisso ganska billiga, men servicen är usel och kvaliteten suger. Även om man kollar att det är ok prylar i burken som man köpere så är dom monterade av en klåpare och dessutom inte testade.

 

Om man köper en ny dator så tycker man att den åtminståne ska gå att starta när man kopplar in den. Min burk fick åka in på moderkortsbyte och när jag,till slut, fick till baka den satt det ett annat moderkort i den. Detta moderkort hade inget stöd för usb vilket faktiskt var en av anledningarna till att jag valde just den burk som jag gjorde.

 

Eftersom Dataprince är så jobbiga att ha å göra med så har jag inte ens orkat bry mig..

 

Pröjsar heller några kronor till och handlar från skribofont..

 

Nu har jag en ny IBM aptiva och den är oxå sunkig.. fast det är en annan historia..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...