Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma åt min Hårddisk


Stefan6

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använde mig av Easy CD-DA file converter under natten för att MP3:a lite musik. På morgonen upptäcker jag att två låter inte kunde MP3:as. Efter detta kan jag inte komma åt min Hårddisk som jag jobbade mot under natten. Jag får meddelandet "D:\ is not accessible A device attached to the system is not functioning" när jag försöker komma åt den via Explorer. När jag försöker köra scandisk så får jag meddelandet "Scandisk cannot check this drive now because this disk is not properly formatted, or program such as disk utility has locked it. Format the disk or wait for the utility to finish,and then restart scandisk".

Jag vill absolut inte förlora informationen på disken. Kan file convertern ha hängt sig när datorn går ner i energisparläge (Vilket jag har kopplat bort, men W98 verkar skita i det). Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste vore ju att formatera hårddisken. Det kan ju också ha blivit nåt fel på disken.

Här kan du få innehållet räddat

http://www.ibas.se

 

Har du provat att boota datorn med diskett och köra skandisk eller Norton Disk Doktor?

 

 

 

------------------------------------------------

Celeron 667@833 - GeForce2 MX - 256MB SDRAM

EIZO FlexScan T67S 20" - WinME & W2K

------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade att boota datorn med diskett och köra skandisk enligt ditt förslag. Jag fick ett meddelande som sa att jag inte kan scanna drive D. När jag kollar disken med hjälp av F-disk så visar det sig att disken verkar oformaterad. På C så hittar jag System Fat 32, men på D står det system Unknown. Det verkar som om den har "tappat" formateringen, om det nu går. Norton disk doktor får jag tillgång till i slutet av veckan och ska göra ett nytt försök.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...