Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Macanvändare -förklara er!


Zoomdriver

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är PC-användare och vill gärna veta varför ni använder mac.

 

(fast eftersom detta är det första inlägget på MacWorld, kanske det inte finns några mac-användare kvar som kan svara på min fråga ;-))

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför förklara sig?

Det är väl uppenbart varför.

 

Titta bara på vem du avlönar med att jobba på en PC.

 

Bill Gates $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt svar till samtliga i denna tråd:

 

Macens enkelhet är dess stora problem. Hur uppgraderar man en mac? Hur skriver man egna program till en mac? Källkoder? -Nop!

 

Jag kan oxo ansluta en SCSI-enhet utan att behöva några jäkla drivisar, jag förstår inte ad ni pratar om....

 

Och på tal om monopol ska väl alla Macanvändare vara ganska lugna så att säga, det var väl till för bara något år sedan omöjligt att få tag på annat än Apple-burkar!

 

Vem har sagt att jag har betalat någonting till Bill Gates?! Jag är stolt över att säga att jag inte betalat honom ett öre!

 

Visst kan väl macen vara bra till mycket, men när den slutar fungera, vad gör macanvändaren då?

Jo, han blir rädd. Varför? Därför att han har daddats genom hela datorvärlden utan att ha tittat under skalet en gång i sitt liv.

 

En PC säger vad som är fel, en mac ger en fin bomb och NOLL alternativ.

 

Denna threads måtto är nu "spräng servern"!!

:)

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att du har så många prylar till din PC och antagligen program, så antar jag att du kör Windows, explorer, office, m.m.

 

Och som ett litet svar på att ha daddats genom hela datorvärlden så stämmer inte ditt påstående, fördelen med MAC är att man inte behöver titta under skalet för att förstå att man har en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

Man behöver nåt som fungerar. PCn har en STOR tendens att sluta funka nät man behöver den som mest.

Datorn ska vara ett VERKTYG för att göra sig effektiv, inte behöva gå i snabbkurs i flera dar för att man ska lära sig hur utforskaren funkar...

 

DEt tycker jag är vädigt viktigt att understryka. Datorn ska vara ett VERTYG!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla!

 

Hur många fler PC-användare finns än Mac-användare?

 

Talar inte de siffrorna sitt tydliga språk?

 

Självklart är mest inte alltid bäst, men majoriteten av datoranvändarna har valt att använda x86 plattformen......

 

Jag inser att detta svider i ögonen på er stackars desperata skara, men jag tycker att en liten portion med ödmjukhet, och lite mer respekt mot MAJORITETEN krävs av samtliga MAC-användare.

 

Jag har haft en MAC.....nu är den ett akvarium.

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har dom fångats i fållan som en grupp får, vilken herden Bill Gates och hans bundsförvanter har lyckats med bra.

 

Respekt mot majoriteten ja, men desperat med svidande ögon nej.

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

håller med dig, det stora kriget, enligt mig, är inte ett plattformskrig utan ett OS krig.

bästa plattform:PPC

bästa OS:MacOS fast linux är rätt bra åxå.

 

tänk er en G4 på 1,2 GHz... det kommer att gå undan i hemmen om ett år...

 

negativt om MacOS

är att det som sagt är lite snålt med program, men du kan få det du vill gjort.

det finns alltid nåt program ur genren men det är inte lika många så att det är inte lika stor konkurrans och det göra att dom kan ta ut mer pengar för programmen.

 

mer... jo en del grejer utvecklas saktare till MacOS. tänker på Apples speech system som inte uppgraderas på två år... nästan...

om det inte händer nåt med det så är macen snart borta, för vem vill ha en dator med tanientbord och mus när du kan tjåla med datorn??? inte jag iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

ja jag tycker det var helt dumt av apple att inte låte Be släppa sitt OS till G3orna. vill dom sälja uppgraderingar till MacOS eller datorer?

 

förFAAAN Apple, skärp er nu! jag har inte alls tyckt illa om er förut, men nu vete fan... men det är fortfarande vilde bille som ligger på topp på hatlistorna som handlar om datorer...

låt inte det ändras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dej z

 

"lite mer respekt mot MAJORITETEN"

 

Det betyder väl att mitt genomusla w95-system är bättre än ditt Win NT.

???????????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja, eftersom majoriteten har valt (?) w95 så måste ju det vara det systemet som majoriteten föredrar........iaf privatpersoner....

 

Jag har blivit påhoppad av nån jävla macidiot ( Ole Bramserud ) som skickat mail till mig och kallat mig idiot. Tidigare blev "min anonyme kompis" ocskå påhoppad i den här threaden.

 

Jag vill inte påstå någonting om Macanvändare, men inte fan verkar ni vara något vidare trevligt släkte...

 

Hoppas det finns några här som kan komma med konstruktiv kritik istället för skit!

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag läste lite i den här tråden som jag brukar göra då och då.....den är så rolig. :-)

 

Jag hittade följande:

 

"Överklocka en Mac, köp du en liten upphaussare och lägg på processorn (själv

skulle jag aldrig göra det eftersom livslängden avkortas dramatiskt) den går att

köpa var som helst!"

 

-Har vi inte MACens problem i ett nötskal här?

 

-KÖPA en "upphaussare"!?!!

-HAHAHA!!! Faan vad sorgligt!

Vad är poängen med att överklocka om man måste köpa nån skit för att göra det?!

 

Ni i Macgänget är så roliga......."upphaussare".....he...he...heeh...heheh..

 

*snyft*

 

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du är ute efter?

Men den som började leka med ord får väl tåla lite kritik från andra eller ????????

 

Har inte träffat på en enda PC användare som tolerar att man kritiserar dom eller deras kära ägodel som skall förställa en dator.

 

Om du nu inte klarar av att handskas med negativa åsikter om dig och din dator, varför fortsätta tjata som du gör?

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

om det är nån som inte kommer med konstruktiv kretik så är det väl PCmisterna!!! dom säger jämt "mac är skit" men inte varför. och där står jag och pladdrar i flera minuter varför Macen är bättre än PCn. och så när jag är klar kommer dom iaf "mac är ändå skit" och har inte lyssnat nånting...

behöver ju inte gälla alla PCmister men väl dom jag tjålat med i verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min polare har en EZFlyer, den pajade och nu har skiten gått i konkan.....ingen service...

...osv...

 

Så mycket om SyQuest.

 

-lobotomi?

 

Om jag vore lobotomerad, skulle jag kunna åstadkomma så högt blodtryck hos dig som jag gör just nu?

 

 

Läs mitt första inlägg högst upp....var det jag som började bråka?!

 

Världens snabbaste MAC:

 

9,82m/s^2

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla glada och Sura!

 

Skulle vi kanske alla ta och lugna ner oss lite?

 

Jag har aldrig varit särskilt upphetsad, men det verkar som om man kanske borde lägga ner denna diskussion nu. Jag vet ju varför alla mac-galningar är mac-galningar, och visst, det finns ju skäl för det med.

 

Eftersom vi redan har slagit thread-rekord med typ 15 meddelanden kan vi ju lägga ner nu.....

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

låt mig berätta vad windows egentligen är...

dte här kommer från EVO discussin board ( http://www.escape-velocity.com/override )

 

Windows 95 (noun) 32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit

microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

 

det säger allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite citat:

 

"We didn't see a significant performance advantage vs. what we were getting from the G3 processor from IBM and

Motorola,"

Phil Schiller, Vice President of Desktop and Server Product Marketing for Apple, May 15, 1997

 

"We're running into things that are not acceptable as developers evaluate them," Mitchell Weinstock Apple Senior

Product Manager, June 10, 1997

 

"Apple is a boat. There's a hole in the boat, and it's taking on water." Gil Amelio, Apple Computers Ex-CEO, Fortune

Magazine, March 3, 1997

 

"What kind of computer system do I need to play in the Zone? Basically, you need a 486/50-based computer (or better)

running Windows¬ 95 or Windows NT¬ with the usual multimedia and Web-browsing hardware and software. A joystick is

handy and fun for action games, but not usually required. We're sorry: we no longer support Windows 3.1 and Apple¬

Macintosh systems." - Lucasarts Gaming Zone, via the Internet, re. system requirements

 

"All of this obscured the real reason for Apple's adoption of Next: its own engineers had utterly failed in their five year

attempt to craft the next generation Macintosh system." - Newsweek via the Internet

 

"... if you go by facts alone, the company [Apple] looks nearly as viable as a vacuum tube." - Newsweek via the Internet

 

"Apple's market share is below 6 percent, quality is down, and the company has yet to make a competitive laptop." -

Newsweek via the Internet

 

Klippa och klistra-mannen ovan gav mig lite inspiration!!

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsam läsning om gamla och förlegade nyheter, hitta lite färskare sådana om du kan.

 

Annars kan man ju tro att ni PC diggare inte har något bättre att komma med.

 

/P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...