Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Agfa Scanwise & Snapscan E40


Peddler

Rekommendera Poster

Jag har nyligen köpt en Agfa Snapscan E40, och kör det medföljande programmet Scanwise 1.4.0.5.

 

Om användaren har administrators rättigheter fungerar allting utan problem, men alla användare ska förstås inte ha den behörigheten. Utan huvudsakligen user eller poweruser. Men då uppstår problemet.

 

Användare i user & poweruser, kan då inte komma åt scannern. Scanwise startar upp, och meddelar att scannern inte är ansluten eller att den inte får ström (strömbrytare finns inte) och ber mig att kontrollera detta.

 

Finns det någon mer som har detta problem? Eller har hört eller sett någonting? Har mailat Agfa i Sverige och USA, men på tre veckor inget svar :(

En sökning i Agfas databas ger 41 träffar oavsett sökord, den söker enbart på Snapscan E40.

 

Eftersom det fungerar med admin-gruppen, bör det var en rättighet någonstans men jag hittar ingenting som hör ihop med scannern - vad jag kan se i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Det är ett rättighetsproblem. Jag misstänker att det är en USB-scanner och det är bara administratören som har rätt att lägga till hårdvaru-enheter på datorn. Tyvärr har jag ingen lösning. Men jag vet att det finns en del som har samma problem med joysticks osv..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har fått svar från Agfa; dom känner till problemet och en fix kommer i nästa version av programmet. Under tiden ska man prova med att köra programmet inloggad som administratör, och därefter logga in som vanlig user. Dra ur USB kabeln, vänta några sekunder och sätta i den igen - så ska det fungera enligt Agfa. Men inte går det bättre för det... ;-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...