Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olika mailkonton i OFFICE 2000


Stefan4

Rekommendera Poster

Jag vet inte exakt hur jag gjorde då, men när jag hade W98 & Office 97 lyckades jag konfigurera Outlook till att låta mig välja vilket mailkonto jag ville använda när jag startade Outlook varje gång. Dvs jag hade flera mailkonton som jag ville använda, men inte samtidigt utan ville kunna ange vilket jag skall använda när jag startade Outlook.

Detta fungerade bra då. Man fick upp en dialogruta med en rullist där man kunde välja vilket konto man skulle använda.

Nu har jag installerat WME & Office 2000 och lyckas ej konfigurera detta rätt. Jag har läst Office-hjälpen men där verkar detta endast gå att göra om man skapar olika inloggningar i WINDOWS. Dvs man måste logga ur windows och logga in som en annan användare för att komma åt olika mailkonton.

 

Kan någon hjälpa mig med detta hade jag varit djupt tacksam...

 

//Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en inställning i Outlook så borde det inte göra någon skillnad att du kör ME.

Gå in på Tools/Options Mailservices-fliken och där väljer du att få upp valrutan.

 

Jag förutsätter alltså att du har flera mailkonton upplagda men under olika profiler. Har du inte det så skapar du de olika profilerna genom att gå in på Kontrollpanelen/Mail(E-Post) och Visa och Lägg till.

 

 

[inlägget ändrat 2001-02-25 18:01:24 av Kli1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...